Gå til innhold

Noen her m barn med Astma, og som har fått lav kroppstemperatur ved virusinfeksjoner i kroppen? Mange svar ønskes...

Anbefalte innlegg

Vi har en jente på 2 1/2 år som begynte på Astma-medisin på onsdag (Seretide) og antibiotika (Ery-Max), og har etter dette fått fall i kroppstemperaturen sin (alt fra 34,3 til 35,9), hovedsaklig på kveld/natt..

Etter snakk med legen i går, har vi nå kuttet ut antibiotika da denne kunne gi kvalme og av kvalme kan man begynne å kaldsvette. Men ho fikk likevel lavere kroppstemperatur nå i kveld. Har lagt på 36-37,3 i hele dag, som er normal temperatur for jenta vår.

Noen andre som har opplevd dette?

Fortsetter under...

Har ikke opplevd dette på barn, men vet at jeg selv kan begynne å kaldsvette og skjelve av Ventoline. Om det går utover kroppstemperaturen vet jeg ikke, men det er jo ikke umulig. Jeg kan ikke se ut av felleskatalogen at dette skal være bivirkninger med seretide, men andre har kanskje andre erfaringer? Hvor stor dose får hun? Og nå på dagen?

Ho får to doser innhalasjoner morgen og to om kvelden... Kan heller ikke se noe ut fra pakningsvedlegget på Seretide på bivirkninger på kaldsvette og lav kroppstemperatur.

Står også i felleskatalogen på Seretide at det ikke foreligger data for bruk for barn under 4 år, så kan jo hende det er en bivirkning på små barn under 4 år uten at noen vet...

Har ei jente med astma som er regulert med 3 medisiner.

Hun har en tendens til å se ut som om hun har feber, men så har hun veldig lav temperatur. Ofte 35,5.

Hun blir ofte blå i huden også.

Legen vi går til kontroll hos på sykehuset har gjort grundige undersøkelser på dette, og enda ikke funnet et svar.

Hjerte, stoffskifte, oksygen osv.

Min erfaring er at hun blir kaldt og blå i perioder hvor hun er dårlig og astmaen er dårlig regulert med medisiner.

Nå som hun har en fin periode ifh astmaen er hun varm og god.

På det verste måtte vi bruke flere lag med ull for at hun skulle holde varmen. Ullundertøy, ulljoggeklær og Trolldress med ullfor når hun skulle ut.

Nå har vi dager hvor vi tm kan bruke bomull innerst.

Annonse

Men det kan jo være infeksjonen i seg selv også, kanskje? Det er faktisk fullt mulig å få for lav kroppstemp. i stedet for feber. om man har en infeksjon og er veldig slapp. Øreinfeksjon f.eks.

Ja, ho har en infeksjon, men det har ho hatt før også uten å få fallende temperatur.. Derfor eg lure på om det kan ha noe med astmamedisinen å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...