Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jenta mi er en liten bolleprinsesse på 10,2 kg og 79 cm. Hun har alltid vært lubben og rund for aldren, men jeg håper at hun vokser det litt av seg etterhvert for det kan være vanskelig å være den lubne ungen i flokken i dagens samfunn tror jeg. Når pleier de å vokse av seg babyvalkene og bollemagen? Ikke at det haster sånn, jeg synes jo bare hun er søt med bollemagen sin, men jeg tenker på for henne selv. Vil jo ikke hun skal bli erta når hun blir eldre.
Ranveig R Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Kan ikkje forstå at jenta di er "bollete? Gjennomsnittet for 79 cm er ganske nøyaktig 10kg, viss eg leser Percentilskjemaet riktig. Ungane blir som regel slankare mellom 1 og 2 år, når kroppen tilpassar seg til å gå på to i staden for fire. Jenta vår er berre 16 mnd, 79,5cm og 9.350g. Viss ho ikkje legg på seg i løpet av dei neste to vekene må ho til utredning på barneklinikken (har berre lagt på seg 165g til saman dei siste 6 mnd). Skulle gitt mykje for å få eit ekstra kilo på den kroppen...!
tittentei... Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Gutten min er ca 15 kilo.Han ble født 4500 kilo!!Men han ser ikke stor ut.Passelig synes jeg:)
Ranveig R Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 4500kg ja. Alltid like morsomt med gram/kilo-trykkfeil ;-D Fascinerande kor forskjellige ungar er, jenta vår var like stor (4540g) som guten din ved fødsel, men har lagt på seg mindre enn halvparten så mykje. Men går ut ifrå at guten din er lengre enn jenta vår no då )
Kanutten83 Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Gutten vår er 10,8 kg og 86 cm:) Veldig glad han endelig har begynt å legge på seg og kommer seg inn på percentilskjema, og ikke ligger utenfor:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Hei Ranveig R, ville bare gi deg tips om å kanskje gå over til h-melk, da kan det godt være hun legger på seg. Gutten min har alltid vært på den slanke siden, men etter jul har det blitt riktig ille siden han har vært mye syk med dårlig matlyst. Gikk ned nesten ett kg. Forferdelig å se den lille syltynne kroppen! Fant ut at vi måtte gjøre noe drastisk og begynte med blanding av kremfløte og h-melk på havregrynene på kvelden. Nå har han lagt veldig fint på seg og vi kommer nok til å gå over til bare h-melk om ikke lenge. Har lest flere artikler på nettet der eksperter råder særlig barn som legger dårlig på seg om å drikke h-melk i stedet for lettmelk.
giggsi Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Jenta mi er 75 cm og 9,5 kg. Ikke stor ,men hun var 630 gr da hun ble født da. Syns hun har tatt godt igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Jenta mi er 10,4 kg og 79 cm og er 12 mnd. Så da er hun vel tykk i dine øyne HI.... Men perfekt i mine....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Mini var 3225 ved fødsel og er nå 11,2 husker ikke hvor lang... =) Perfekt:) Han la på seg mye de 6 første mnd da jeg ammet han! 330 gram i uka=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå