Gå til innhold

DiaPol på sykehuset i Fredrikstad

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gått til svangerskapskontroller på DiaPol (diabetes-poliklinikken)i Fredrikstad? Jeg har ikke diabetes, men en annen diagnose og endokrinologen vil at jeg skal gå til faste kontroller på mandager i Fredrikstad. Fikk du god oppfølging i forhold til diagnose og graviditet? Gikk du til både lege og jordmor der? Hvor mye tid må man sette av de mandagene man skal til kontroll? Hele dagen?

Det ble mange spørsmål det her - håper noen tar seg tid til å svare!

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Jo, jeg går til kontroller på dia.pol. i Fredrikstad nå mens jeg er gravid. I tillegg går jeg til en gynekolog på fødepol. Jeg går ikke til jordmor, men synes at disse to + fastlegen holder. Tror oppfølgingen blir bra, selv om jeg må gå til forskjellige avdelinger for å treffe de forskjellige legene. Og de tar seg av hver sine ting, men har all informasjon om blodprøver, etc tilgjengelig.

Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei

Jeg går på dia pol i Fredrikstad hver 14 dag og har da samtidig time hos fødselslege på kvinne klinikken, det går ganske radig er som regel ferdig med begge lege besøkene innen 1 time om det ikke er mye venting.

Jeg går ikke til noe jordmor eller fastlege,blir kun følgt opp på sykehuset synes det er veldig greit da man slipper å fly flere forskjellige steder.

Jeg føler denne gangen at oppfølgningen er veldig bra og håper det fortsetter til den lille er ute.

• 2 uker senere...

Jeg får også samkjørt timene på dia.pol og fødepol. nå, men har fått beskjed om å levere urinprøve og forlenge sykemelding hos fastlegen. Synes dette er tungvindt (og fastlegen er enig), men får snakke med dem på neste kontroll.

Føler meg også trygg på at jeg blir godt fulgt opp, men ble nok litt "bortskjemt" på dia.pol. i Oslo, hvor vi hadde både jordmor, endokrinolog og gynekolog på samme plass. Men tror det blir bra å føde i Fredrikstad. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...