Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 7 mnd som jeg har fullammet frem til 6 mnd, da ble det grøt i tillegg, og nå spiser han middag også.. Så vi er altså opp i to måltider daglig. Det nærmer seg påske, å jeg kjenner jeg har veldig lyst på en liten fest sammen med vennene mine. (har nesten ingen venner med barn, så det hadde vært godt å kommet seg litt ut me folk) Men jeg orker ikke styret med å pumpe seg i ukesvis, for å få nok mat til han for ei natt borte.. så jeg har tenkt å prøve å se om han liker mme.

Men jeg trenger litt hjelp.. hvilken mme skal jeg velge? det er jo flere typer og nummer, pulver og flytende (hvis jeg har forstått det riktig) og jeg skjønner ikke så mye av det styret der, noen som kan hjelpe meg? Trenger litt tips og veiledning:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert men kan jo komme med en anbefaling da siden jeg er flaskemamma. Jeg ammet bare i fem mnd (han er nå 6,5 mnd) og har brukt mme siden. Jeg bruker Collett med omega 3 nettopp fordi det var det de anbefalte meg på sykehuset (melkeproduksjonen kom tregt i gang så han fikk mme de første dagene). JEG har faktisk smakt på tre forskjellige merker bla Hipp, Nan og collett og jeg må si de andre smakte tran og guffent (min mening), men mini likte de alle. Collett syns jeg er den som smaker mest likt mm. I allefall så nærme en kan komme. Collett kan brukes til de er ett år.

Uansett så kan du jo bare prøve deg fram, smaken er jo som baken så kan godt være poden din spiser det meste han også. Ville iallefall begynt i god tid før du tenker deg ut døra så ikke du står der og må hjem i ei drittfart for han vil ikke ha melka. Uansett så er han jo så stor nå at det er vel ikke krise om han ikke drikker melk en dag??? (er ingen ekspert som sagt). Hvis han drikker vann og han får grøt så får han jo i seg melkeprodukter da

Skrevet

Hvis du ammer til vanlig, å bare skal bruke mme når du er borte er det vell enklest å kjøpe de ferdig-pakkene fra nan.

De varmes jo kjapt i micro eller vannbad :)

Siden han er snart 7 mnd er det nan2 han skal bruke.

Tror småfolk også har sånne ferdigpakker, men det vet jeg ikke sikkert.

Skrevet

Sign HappyFreak, enklest med ferdigpakker når man bare skal gi mme innimellom. Nan og Småfolk har ferdigpakker.

Skrevet

Ja, d hørtes lurt ut.. er 1 pakke ett måltid liksom?

Takk for svar!

Skrevet

Tja, det kommer jo ann på.

Nan 2 kommer i to str, den minste er på 200 ml og den største er jeg ikke sikker på.. (Men tror det er rundt 400-500 ml)

Jenta mi på 3 mnd spiser mellom 120-150 ml pr måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...