Gå til innhold

noen som har hatt akutt prolaps el hekseskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant mannen min på gulvet i går morges. da hadde han plutseli fått helt låsning el noe i ryggen og kunne ikke le seg. har ligget på gulvet siden da, men fått dratt han opp på en madrass da. fått noen tabletter av legen men de virker ikke særlig.

noen som har opplevd dette? og hva skjedde evt med dere da? fikk dere røntgen el noe? eller må det bare gå over av seg selv?

Skrevet

Du får ikke røntgen, ser ikke noe på det. Måtte tatt CT el MR, men de gjør det nok ikke.

Ville slept han med til kiropraktor, det har hjulpet meg når det har skjedd. Hatt fullstendig låsning i ryggen to ganger under graviditeten og kan jo ikke ta medesiner da, kiropraktoren har fått knekt opp og jeg har vært bra etter noen dager :)

Skrevet

Jeg hadde hekseskudd for noen år siden. Vi skulle til svigemor på middag. Jeg hadde dusjet og bøyde meg ned etter genseren som falt på gulvet.. og der låste det seg! Fytti rakkern det var vondt! Min samboer fikk hjulpet meg bort i sengen, og der lå jeg i tre timer. Måtte gi opp å prøve å bevege på meg, korsryggen var helt låst og det gikk utover hele kroppen.

Til slutt kom svigefar, han er lege. Han sa vi måtte dra på legevakten med en gang. Fikk hjelp til å rise meg opp, svigefar på ene siden og samboer på andre.

Når vi kom til legevakten fikk jeg en voltaren sprøyte inn i ryggen. Etter 30 min var jeg fin igjen, bare veldig øm. Gikk på krykker noen dager og måtte være forsiktig så det ikke skjedde igjen. Husker jeg måtte så sinnsykt tisse, men klarte ikke gå på do før sprøyten hadde fått effekt.

Hvordan går det med han nå? Håper han ikke ligger på gulvet enda?

Skrevet

takk for svar. var bare nysgjerrig på hva slags beh som var vanlig i slike situasjoner. mannen min fikk time hos kiropraktor, men siden han ikke kunne reise seg måtte vi bare avbestille. da han hadde ligget et døgn fikk vi endelig noen nye tbl som virket utover kvelden. el han kunne hvertfall dra seg til toalettet. han lå noen døgn på madrass i stua stakkar. ikke mye hjelp å få hos legevakta gitt. nå klarer han å gå litt heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...