Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Del Skrevet 13. mars 2009 Sønnen er min litt over 3 år og er i barnehage. Det er hans første år. Jeg har jobbet i forskjellige barnehager før og har litt innsyn i hvordan det kan og kunne være, men, hva synes Dere? Jeg tenker på å bytte barnehage, hva ville Dere ha gjort? I gruppen med 21 barn har vi 4 voksne. 2 av dem er helt fantastiske. Nå er en av dem er sykemeldt 2 ganger i uke. En av 4 jobber 80%. En av dem har små barn selv, så hun sliter med det samme…barnet er ofte syk, hun kan ikke være på jobben hele tiden. Selvfølgelig har de vikarer. Men jeg opplever: Barnet mitt starter veldig mange morgen i en annen avdeling på grunn av at ingen fra hans gruppe er der for å ta imot han. Han var for lite kledd 4 ganger i dette året- selvfølgelig har jeg tatt det opp med dem. Sønnen min var 4 ganger ute på tur i dette året, sev om hver torsdag er tur dag. (lite bemanning, dårlig vær etc.) De har ikke måned, eller uke plan eller kan ikke svare onsdag ettermiddag på spørsmål om de vil på tur på torsdag eller ikke. Når jeg gått for å hente sønn min litt tidligere en vanlig, de var ute. Et annet barn- mens jeg gikk langs gjerde- hang fra garasje taket. Når jeg kom inn i barnehagen, hun klarte å sette beina opp også og stod på taket. Andre barn skrek til henne og til assistentene, som stod med ryggen til dem, og hørte ikke. Jeg tenker på å bytte barnehage, hva vil Dere gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139799275-hva-synes-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #2 Del Skrevet 19. mars 2009 Med de forholdene du beskriver ville nok jeg også ønsket å bytte barnehage, det høres ikke fint ut! Særlig det med barn på garasjetaket og voksne som ikke bryr seg synes jeg var ille. Når det gjelder de andre tingene du nevner så tenker jeg at det kan jo ha vært en ekstra vanskelig periode for bhg med mye sykdom og litt for dårlige rutiner, planlegging etc. Det kan bli bedre. Når det gjelder at sønnen din var for dårlig kledd så er det leit, men det kommer jo også an på hver enkelt hva man mener er godt nok kledd. Dumt at de har fått vært så lite på tur, men kanskje er det et riktig valg å ikke dra på tur hvis de mangler folk. Bedre å bruke de ressursene man har på å få en god dag i bhg enn å gjennomføre en tur med for lite bemanning. Og det har jo vært en enormt snørik vinter som kanskje har vanskeliggjort turgåingen litt. Du kunne kanskje prøve å ta en prat med styrer og høre om det kan bli noen forbedringer før du evt bytter bhg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139799275-hva-synes-dere/#findComment-139833743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå