Gå til innhold

6-ukers-kontroll for mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk ei datter i starten av februar, ved keisersnitt. Nå nærmer det seg 6-ukers-kontroll for meg. Men hva er det egentlig legen gjør da, når jeg har født ved keisersnitt? Sjekker han bare såret, eller er det andre ting. Jeg har liksom ikke så lyst til å gjennomgå en GU igjen... Og ungen kom jo ikke den veien liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og lurer veldig på deg, fikk ei lita ei 13feb og nærmer seg for min del og, fikk brev i posten om 6ukers kontroll igår..hmm.. jeg er så lei GU jeg å..hmm..jeg hadde ikke keisersnitt da, men så lenge jeg synes alt føles bra..hva er poenget med å "ta en titt" hvis jeg synes at det er ekkelt at min fastlege gjør det, og at alt så bra ut etter at ørten leger/jordmødre sa det samme etter å ha kikket på meg før jeg dro fra sykehuset?....:-P

Skrevet

Ingen må gjøre GU hvis de ikke vil. Og tror ikke grunnen til å gjøre det på 6 ukers kontroll er kjempegod heller.

• 1 måned senere...
Skrevet

På min seksukerskontroll pratet vi bare, og sjekket blodtrykket.

Fikk resept på minipillen også. Er vell mer for å følge opp mor, og snakke løst og fast om hvordan man har det. For min del var det værfall slik:)

Skrevet

Tror det er hipp som happ hva som skjer på de kontrollene! For det første kan du jo selv velge om du vil ta kontrollen hos din fastlege eller gå til en gynekolog. Hos meg spurte bare legen div spm ang amming, prevensjon og hvordan det gikk med baby. Hun sa ingenting om GU.

Men vet om flere som har tatt undersøkelse hos legen; men da har de jo sagt seg villig til det og. De tvinger deg ikke! Men - en del benytter vel sjansen til å ta celleprøve og den rutinemessige GU'en sin...

Skrevet

Jeg hadde 6 - ukers kontroll hos legen. Hun sa de ikke lenger rutinemessig tar GU undersøkelse på 6 ukers kontroll, da de var kommet fram til at GU sjelden hadde noen hensikt. Men man kan be om GU om man ønsker det. 6 ukers kontrollen er mer en oppfølging av mor og barn, at de har det bra osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...