Gå til innhold

Hvilke aktiviteter er deres barn med på ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt de i rullestol og med gangvansker.

Gutten min får rullestol nå til anlastning, men kan nesten ikke gå. Han er 4 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han glad i musikk ? Kanskje kan kulturskolen være noe for ham ? Gutten vår er på avlastning i en barnebolig ca to ettermiddager pr uke, vi ser på dette som en aktivitet fordiavlastningen hos oss har gått fra å være ren oppbevaring til å ligne på en ungdomsklubb hva tilbudet angår. Jeg tror han trives.

Skrevet

Ja, jeg har undersøkt aktiviteter for funksjonshemmede barn her, men det er bare tilbud fra de er ungdom og oppover.

Jeg får undersøke litt til og ringe kommunen igjen. Han har ikke avlastning da. Man han er i barnehagen på fulltid med 60 % assistent.

Skrevet

Hei!

Jeg var på et foredrag for litt siden om funksjonshemmede og sport. Det finnes mye der ute. Ring idrettsforbundet og spør om tilbud der du bor. Det finnes flere koordinatorer/konsulenter der som kan sette deg på rett spor.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå snakket jeg med kultursjefen her på fredag og 1. dag etter påsken kl 9.00 skal jeg i møte med pleie og omsorg og kultursjefen. Jeg la nemlig fram ideene mine og nå skal vi starte fritidsklubb for funksjonshemmede barn her ute. Og de vil at jeg skal lede det. Jeg har tidligere jobbet som fritidsklubbleder og kantineleder så jeg tror jeg skal klare oppgaven, men jeg ble litt paff likevel. Men satser på at det går bra. Det blir jo helt supert da. Og mye mye bedre enn jeg kunne drømt om. Så kryss fingrene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...