Gå til innhold

Betennelse i Bartholins-kjertel..

Anbefalte innlegg

Jeg har en hoven kjertel (bartholins-kjertel) i underlivet, på størrelse med ei klinkekule ca.. Litt mindre.. Har hatt dette siden før jeg fikk datteren min, for seks uker siden. Var jordmor som oppdaget denne da hun skulle sette inn kateteret på meg (hadde keisersnitt). har hatt dette før, men den har liksom "forsvunnet" av seg selv iløpet av få dager, har aldri hatt den så lenge som dette.. Syns det er litt skummelt, og lurer på om det er noen fler som har opplevd dette?

For de av dere som ikke vet hva Bartholins-kjertel er;

"På hver side av skjedeinngangen ligger det en stor kjertel like under slimhinneoverflaten. Disse kjertlene kalles de bartholinske kjertler. Kjertlene produserer en gulaktig væske som smører skjedeåpningen ved samleie. Gangen som fører fra kjertelen og til overflaten, har åpningen sin litt baktil i skjedeåpningen, i den bakre delen av den ytre kjønnsleppen.

Kjertelen kan hovne opp og bli litt øm og ubehagelig. "

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139798899-betennelse-i-bartholins-kjertel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

det er ikke farlig, men det kan bli fryktelig vondt. det har jeg selv erfart. jeg har operert for aa bli kvitt det fordi den til slutt ble paa stoerrelse med en golfball.

uro deg ikke. om den forsvinner er det jo flott, om den blir stoerre og smertefull er nok eneste vei en liten operasjon.

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...