Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Ei jente jeg kjenner har fått i oppgave på skolen å finne ut dette.... (barneskole) Noen som har peiling?
Moggi Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Sånn at hvis en skulle bli tett i den ene, så kan du kan puste med den andre, hehehehehehe.....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Hehe, det var det jeg tenkte også. Jeg har hatt mye anatomi på skolen, men dette kan jeg ikke huske vi har lært om....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 For å lukte. Hehe, vanskelig å si. Har du ikke noen bøker om kroppen vår du kan titte i? Jeg har en sånn fin bok, men driver å flytter så den er pakket bort. Så da kan jeg desverre ikke hjelpe deg
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Finnes det egentlig noe entydig svar her... ? Hva blir det neste de må finne ut av? Hvorfor menn har brystvorter ? Noe man forsåvidt ikke vet...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Anonym 15:12 her igjen. Jeg googlet og fant dette svaret på et annet forum. Om det stemmer vet jeg ikke men....: En viktig grunn til at vi har 2 nesebor ligger tidlig i evolusjonen. Da vi var avhengige av luktesansen for å overleve, trengtes to nesebor for å lettere kunne bestemme hvilken retning lukten kom fra. Noe mer fant jeg desverre ikke. Var vanskelig det her
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Fordi det hadde sett utrolig teit ut med ett. Hvorfor har vi to øyner?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 I tillegg til det med luktesans(som jeg ikke vet om stemmer, det heller), så tenker jeg at det har med oppvarming og avkjøling av luft vi puster inn. Dess større overflate, dess mer effekt.
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 Vet ikke med nesebora, men to øyne har vi for å få dybdesyn/3d-syn. Man ser alltiden ting fra to forskjellige vinkler. Menn har brystvorter fordi brystvortene utvikler seg veldig tidlig i svangerskapet, før kjønnene begynner å utvikle seg forskjellig. De er der som et grunnlag i tilfelle man skal utvikle seg til å bli jente:)
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 Angående nesen ja. Om vi bare hadde hatt ett nesebor så måtte vel det vært større og da hadde det blitt vanskeligere å filtrere luften som går gjennom. Det gjør jo nesehårene.
Bøtteknott Skrevet 13. mars 2009 #12 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror det er fordi vi skal se like ut på begge sider :-)) Vi har to øyne, ører, armer, bein.. Alt på hver side. Også har jo alle dyr også to nesebor, uansett åssen nese de har. Så jeg går for den teorien! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå