AO3 Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg nekter å tro det, jeg er rett og slett forbanna akkurat nå. Vi hadde fire private barnehager på lista. Vi hadde fortrinnsrett på barnehage #1 og #2 gjennom samboeren min si jobb, så vi regnet det egentlig som ganske sikkert at vi kom til å få plass der. Men neida! Barnehage #3 og #4 prioriterer de som har dem på første eller andreplass. Jeg har ringt dem flere ganger i dag for å få bekreftet/avkreftet at vi ikke har fått plass der heller, men får ikke tak i rette vedkommende noen steder. Jeg går ut fra at vi står på venteliste, der også. Det skal liksom være "full barnehagedekning" i kommunen, nå får vi se hva den er verdt, altså! Det var babyboom her i fjor, så jeg vet jammen ikke hva vi skal gjøre hvis vi ikke får plass. Enden på visa kan være at vi får plass på en barnehage laaaangt unna - utrolig surt, når vi har barnehager rundt oss på alle kanter, bare at vi ikke får plass der! Og får vi ikke plass i det hele tatt, ja, da flytter vi...!
mamarama og lille banan Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Trondheim det er snakk om? har du allerede fått svar på opptaket? barnet ditt er født etter august i fjor er det ikke? det var jo sånn før at de ikke ble prioritert på hovedopptaket. men dette har de endre på nå, og søknadsfristen er utsatt til april. mini'n min ble født i slutten av oktober, og er derfor spent på hvordan dette blir. men hvordan fikk du til å søke fire alternativer? er det ikke bare mulig å ha et alternativ 1 og 2?
AO3 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Nei, dette er ikke i Trondheim. Det var fire alternativer på søknadsskjemaet her - men hva hjelper vel det, når de tydeligvis ikke tar deg med i betrakningen på mer enn de to første alternativene i private barnehager? Babyen min er født i oktober, ja, altså etter den magiske datoen 31. august (jeg tror i alle fall at det er den datoen). Likevel påstår de her å ha full barnehagedekning til alle barn som søker til hovedopptaket, fristen gikk ut 15. februar. Jeg håper virkelig dette ordner seg. Jeg har jo god tid nå i permisjonen, så jeg kan gå rundt fra barnehage til barnehage om nødvendig, oppsøke barnehagekonsulenten i kommunen ofte og whatnot. Jeg innser jo nå at vi kanskje stolte for mye på det faktum at vi hadde fortrinnsrett ved to barnehager. Dumt gjort av oss. Hadde jeg visst at det skulle bli problematisk å komme inn der, skulle jeg ha satt opp barnehagene mer taktisk på prioriteringslisten. Det irriterende er at jeg nå har virkelig lyst til å få ham inn i friluftsbarnehagen vi har som nummer tre - der hadde vi antagelig fått plass hvis vi hadde satt den på førsteplass, og den barnehagen virker kjempebra.
AO3 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2009 Jøss, dette er virkelig imponerende service! På en lørdag(!) ringer de fra barnehage #3 og lurer på om vi fikk plass på barnehage #1 og 2 (som har felles opptak). De hadde nemlig holdt av en plass til gutten vår, til de fikk høre resultatet av opptaket på de to første barnehagene. Så da har vi barnehageplass likevel - på en friluftsbarnehage som virker kjempefin! Det kan med andre ord lønne seg å besøke de private barnehagene? Jeg var der en gang i høst, og altså to besøk i går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå