Gå til innhold

April: Nå er de små snart 4 år dere.

Anbefalte innlegg

Har dere begyntå planlegge bursdagerfor de små enda?

Skal de ha barnebursdag med venner på besøk?

Jeg har planlagt og vi skal ha noen jenter fra barnehagen i år da. Siri gleder seg somen hest til bursdagen sin. Så vi har vært på Nillle og kjøpt in prinsesse kopper,asjetter,servetter,duk osv. Tema er jo prinsesse ser det ut som. Jeg skal bake kake selv og lage mini hamburgere selv. Gleder meg like mye som Siri til å ha dette bursdagsselskapet.

I gave skal hun og lillebror få ett huskestativ sammen ettersom han blir 1 år 1 mnd etter henne bare. På dagen sin skal hun fåen liten pakke som jeg ikke helt vet hva blir ennå.

Så er her det full fart om dagen for å få den perfekte bursdagen.Skal ha besteforeldre og oldeforeldre en annen dag da, som også skal bli stas.

Fortsetter under...

Vi skal ha barnebursdag i år, ja - og Sondre gleder seg allerede. All tid regnes ut fra den magiske 4-årsdagen! Han er nærmest litt fornærmet for at jeg har bursdag før ham. Han venter altså VELDIG på denne bursdagen!

Utfordringen er å bestemme hvem som skal komme... Han har veldig mange lekekamerater i barnehagen, både jenter og gutter. Er redd listen blir i lengste laget...

Hvor mange inviterer dere?

Jeg tenker ca 8-10, max...

Og hvor lenge varer bursdagsbesøket deres? 2-3 timer?

Sondre har bursdag palmesøndag, og da blir det familiebesøk. Barneselskapet må vente til etter påske. Vi får jo snart en ny lillebror i hus (keisersnitt om halvannen uke!) så det er jo en fordel om jeg har kommet meg litt til hektene før huset invaderes av en gjeng med 3-4-åringer ;o)

Vi er ikke kommet i gang med detaljplanleggingen enda - men vi skal lage en uforglemmelig fest for ham! Serveringsmessig tror jeg vi skal gjøre det enkelt med pølser i brød, muffins + bursdagskake - men som sagt er ikke detaljene lagt enda...

Ja vi må få til en barnebursdag i år også! Vi hadde i fjor da vi inviterte fra barnehagen, men hun har jo ikke blitt invitert i en eneste tilbake igjen! Så da blir jeg litt småirritert siden andre i bhg får komme! Hun har jo bare ett par venner utenom bhg. :(

Men regner med vi inviterer fra bhg i år også, så får vi håpe det er flere barn på hennes alder der vi flytter nå :-)

Natalie har bursdag i påska, og vi flytter i nytt hus rett før månedskiftet, så regner med det er mange nysgjerrige så vi må ordne til noen familieselskap også! :-) (har stor familie så vi bruker å dele det opp)

Det blir ikke såmange for våres del da gruppen hennse i bhg ikke er så stor. SÅ de blir faktisk bare rundt 4-6 jenter som blir bedt og det kommer til å vare i sa 3 timer.

Innbydelsene skal ut på mandag.

Siri har også bursdag på palmesøndagen.

Så spennende med ks om litt da. Hvordan er formen ellers?

Her har lillebror rukket å bli 10 mnd allerede og plager store søster fra vettet noen ganger. Morsomt er det, men krevende til tider, ettersom Siri fortsatt er i en trassete tid.Men vi koser oss mye også da.

Lykke til med Ks og bursdagselskaper.

Vi tenkte også å ha barneselskap i år, selv om bestevenninnen til M har hatt bursdag allerede uten at M har blitt invitert i alle fall. Litt usikker på hvem vi skal invitere (siden hun leker med folk på tvers av de "tradisjonelle" skillene som kjønn og alder) - kan ikke ha hele avdelingen siden de da er 20 stk... Tenkte å ta de hun gikk på småbarnsavdeling med (de ble alle flyttet over på stor avd nå i høst) + to til som hun har blitt kjent med på nye avdelingen. Blir da litt gutter og litt jenter. Skal innrømmes at den sjenerte mora hennes gruer seg som bare det, men heldigvis er pappaen hennes litt flinkere på sånt enn meg, så jeg holder meg til baking og tillaging, og så kan han være "barnehageonkel" når ungene kommer :oD

Annonse

Takk for det!

Er veldig spent på ks, ja! Formen er grei så lenge jeg har vett til å ta det noen lunde med ro. Har bekkenløsning og er ganske trøtt pga lavt HB, men har stort sett late dager hjemme nå, så det går fint :o)

Er mer spent på formen etter ks, men det blir uansett koselig med baby igjen :o)

Ja, her blir det 3 selskap... Må nødvendigvis bli slik når ikke mamma og pappa bor sammen lenger og pappa har ny familie...

Barneselskapet kommer til å ha ca. 20 inviterte... Inviterer hele avdelingen på 18 stk + et par venner utenom. Skal ha aktivitetsbursdag, skal låne den ene gymsalen på skolen, og legge ut matter, madrasser, slengtau, hoppetau, rockeringer m.m. Ballongleker har snupperulle allerede bestemt at vi skal ha, så da er jeg glad vi har elektrisk pumpe i hallen, hehe... Skal ha bevertning på scenen, slik at jeg slipper å skrubbe HELE salen... Avdelingen hennes pleier å besøke en skole og får låne en gymsal der en time og to i mnd, og det er alltid storveis! Så jeg satser på at det blir gøy! Skriver i invitasjonen at de skal stille i treningstøy el.l. Tror det kan bli litt anderledes men morsomt! Liker å tenke litt anderledes... Kunne godt tenke meg å ta en bursdag i skogen med dem også en gang... grille pølser og marshmallows på bål, leke i lavo og ha uteaktiviteter... Andre gode tips mottas med takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...