Gjest Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Hvis det er uniform er jo litt av poenget at alle skal gaa med det samme kjedelige, men jeg har venninner som er sykepleier og jobber steder hvor man ikke maa bruke uniform ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 På sykehus går nok sykepleiere med de hvite. På sykehjem kan du bestemme selv. I hjemmetjeneste og psykiatri (der jeg har vært i praksis) bruker du dine egne klær.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er bare sykepleierstudent... og det kommer litt an på! I hjemmesykepleien kan du ha hvilken farge du vil, men det må kunne vaskes på minst 60 grader!! På sykehus og sykehjem er det mest vanlig at arbeidsgiver står for klær, og da blir det kjedelig hvitt... Og egentlig er det greiere med hvitt, for du ser så mye lettere at det er tilsølt eller skittent!
NormaJean Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 jeg jobber på barneavdeling og vi kan velge mellom "kjedelig hvitt" og skjorter med motiver av dyr på. Det er arbeidsgiver(sykehuset) som står for arbeidstøyet, får det utlevert i eget skap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå