Sivert Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hva gir dere barna deres på rundt 6-7 mnd? Jeg har gitt maisgrøt hver kveld siden han var 6 mnd, Nå har vi begynt å gi et måltid havregrøt med banan og aprikos på dagen. Har prøvd sånne nestlè glass med grønsakspurè også, men dette ville han absolutt ikke ha. Synes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal gi han, så hadde satt stor pris på høre hva dere andre gir barna deres )
-trollemor- Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 hei min baby er 6,5 mnd. HUn har fått grøt nå i en mnd ca. Begynte for ca 2 uker siden med lit grøt om morgningen. Får da grøt kl 10 ca og kl 18 ca. legger henne kl 19. Begynte med smaksprøver på potet og gulrot, men var ikke stor suksee... Begynte igjen igår med et glass fra neste, grønnsakspure. Men ville ikke ha så mye... Skal gi resten nå når hun våkner igjen, så får se hvordan det går.... Men bare vær tålmodig og prøv videre, evt hopp over en dag (hadde en dag uten noe grøt her, da hun mistet helt interessen noen dager og vegret se helt, det var 2 dager før hun fikk grøt om morgningen. Nå går det som det bra, når hun er trøtt er det vanskelig å gi, lurer med fruktmos dypper tuppen av skjeen, og gir et ar skjeer med frukt også grøt og da går det nedpå!)
Skattimagen<3 Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Gutten min er 6 måneder nå. Han får grøt med aprikos og banan smak eller med frukt smak. Middags glass; Mormors lapskaus eller spaghetti og kjøttsaus er favoritten. Kvelds mat er Hipp glasset God Natt grøt med grønnsaker. På dagen får han gjerne en banan jeg moser med stavmikser, det syns han er super godt! Har også laget egen middag til han, bare å koke potet og gulerot og mose det. Men er ikke alltid jeg gidder det.. Hehe =) Men kan jo fryse ned litt. Har også sånn baby nett jeg putter druer og annen frukt i (ikke citrus). Også får han sviske mos da, for ikke å bli hard i magen. Men det er litt vondt;) Også selvfølgelig Nan2 da.. Sliter med å få han til å drikke vann =/ Håper du fikk noen tips her! Lykke til =>
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Mine er 6 mnd no, og har spist grøt siden dei var 4 mnd! (mme-barn) Starta med mais-grøt på morningen for å passe på at det gikk bra for magen. Det gjord det, og da flytta eg grøt-måltide til kvelden i stedet i håp om å bedre nattesøvnen. Da dette gikk bra begynte eg å gi et glass fruktmos + mme på formiddagen. Da dette også gikk bra, begynte eg med middagsglass på ettermiddagen og grøt på morningen. Begynte med 4 mnd-glassene, mine likte heldigvis alle. For to veker siden, da dei var 5 1/2 mnd fant eg ut eg skulle begynne med 6 mnd grøt, middag og kvelds. Og har gått kjempebra! Dei liker alle middagsglassene, til og med laksen! Og alt av frukt sklir ned. Den reine havregrøten fallt ikkje i smak hos jenta mi, men gutten (matvraket) liker alle... Men Havregrøt m/banan og aprikos og Hvetegrøt m/frukt er sikre vinnere! Får mme i tillegg både til fruktmåltid på formiddagen og middag på ettermiddagen. Vatn har dei ikkje vært så interessert i, men har løyst det ved å ha litt fruktjuice (fra Hipp eller Nestle) i sånn at det blir litt smak. Da går det ned! Heller det enn ingen drikke, er viktig at dei får i seg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå