Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hurra, vi har akkurat kjøpt flybilletter til Mexico city:) Nå lurer vi på om noen har vært i Mexico med barn, eller uten, og har tips!! Vi har reist mye før med barnet vårt, så lurer egentlig mest på hvor i Mexico det er best å legge ferien, og om noen har erfaring med innenlandsreise der.. ser for oss å leie en leilighet ved en strand et eller annet sted.. Ha en fin dag:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Vi var i Mexico da gutten var 11-12mnd. Det gikk kjempefint. Vi var 10 dager i Cancun og koste oss på strand og i basseng. Etterpå var vi en uke i Mexcio Ciry. Det gikk helt fint, Stor fin park der med mange museer som lillegutt likte godt. Gikk helt fint å fly innenelands. Litt pes at man må betale for babyen på flyplassen (kan ikke gjøres når man booker billetten på internet). Er jo fint flere plasser langt kysten. Vi bodde på hotell av praktiske årsaker (ville feks ikke leie bil der). Flot land med masse hyggelige folk som liker barn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Ja har masse men bare en gang reist som typisk turist, da i mexico city. Men der ville jeg ikke oppholdt meg med barn pga veldig mye forurensing. Acapulco eer veldig fint utseendemessig problemet er a skulle et jorskjelv komme er veldig få hus byggd til de standaren de skulle vært. Er nok neppe kjent utover landets grenser for det er jo en av stor turist stedene (Bestevenninna mi er mexicansk og jeg har bodd der en stund, var forlovet med en mexicaner.) Cancun skal være flott men veldig dyrt. har alltid syntes at Guanajuato er en fantastisk by. Men det kommer helt ann på hva man vil se og oppleve.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Bre vær klar over at allt av vakter og politi har våpen der nede. synts det var litt skummelt første gnag jeg kom ned, å se. På flyplassen så man vaktene/politiet gå rundt med store våpen. Men er for din sikkerhet og man blir fort vant med det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 uff skulle skynde meg der, stygge skrivefeil gitt. :-) Men om det jeg skrev før hørtes negativt ut så var det ikke meninga. Jeg elsker Mexico og skulle gjerne tatt med unga og reist ned igjen. Bare greit å vite de litt negative sidene også. Ta foresten med medisin mot diare lurt å ha i tilefelle. Og ungå å spise maten inklusivt frukten de selger på gaten i de små bodene sine. pga forurensinga i lufta er det stor sjangse at de vil gi diare. Bakteriefloran er veldig forskjellig der nede. Ellers er det masse god mat å få der. Til veldig greie priser når man har norsk lønn. I mexico city bør dere få med dere en tur til Teotihuacán, pyramidene som ligger litt utenfor byen. Veldig flott. de fleste hoteller har samarbeide med selskap som holder guidede turer dit. Chapultepec bør dere også ta en tur i det er den enorme parken som hun over nevnte. veldig flott. Det er også masse fantastiske museumer. http://www.mexico.com/mexico-vacations/mexico-city-travel/ http://www.mexicocity.com.mx/indexen.html
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Fint ved Stillehavskysten også. Huatulco (typisk familiested, og veldig rolig) eller Puerto Escondido som er kjent for et surfemiljø. Mye rimeligere enn Cancun hvis man er opptatt av pris. Man kan ta noen dager i Oaxaca, nydelig by fra kolonitiden. Veldig behagelig klima i byen også (noe kjøligere enn kysten, men rundt 25 grader året rundt) og veldig familievennlig. Monte Alban er absolutt verdt å se. Mexico City er mer røft. Ville ikke anbefalt offentlig transport med små barn da man ofte reiser som sardiner og værre enn det.. Lett for små barn og bli klemt, komme bort, osv.. Folk i Mexico er glade i barn, men pass på så de ikke kommer bort fra foreldrene på noe tidspunkt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå