Gå til innhold

4.fødsel letter eller tøffere enn de tre første?

Delfina82*høygravid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan sikkert være ganske forskjellig, men min erfaring er ihvertfall at fødslene blir lettere og lettere. Min første fødsel varte ca 8 timer, nr to og tre varte ca 5 timer begge to, men synes likevel at nr 3 var lettere. Hadde skikkelig vonde åpningsrier mye kortere tid og etter bare to pressrier var babyen der :) min fjerde fødsel kan sikkert kalles en styrtfødsel og var ganske skremmende. Det tok ca tre timer fra jeg kjente første rie til babyen var ute, men jeg trodde jeg hadde god tid, så vi stresset ikke. Riene var ikke spesielt vonde, så jeg dusja og stelte ungene og pakka de siste sakene til sykehusbagen i tilfelle det skulle bli fødsel. Men plutselig gikk vannet og da var det kun få min mellom riene og jeg klarte ikke å stå på beina! Og enda hadde vi ikke kommet oss på sykehuset! Så da ringte vi etter sykebil som kom etter 15 min. På tur til sykehuset fikk jeg de første pressriene, og 1 min etter at vi var kommet inn på fødestua kom ungen som en rakett....Det var egentlig en fantastisk lett fødsel, men omstendighetene tatt i betraktning var det ganske stressende og skremmende. Lykke til!

Synes de ble greiere for hver gang, fordi jeg var mye mere forberedt for hver gang..

Med den 4`de hadde jeg øvd profylax (pusteteknikk), og valgte å føde i vann på ABC. Dette var supergod erfaring til neste gang, for har bestemt meg for å gjøre det på samme viset neste gang også. Og forbedre det som jeg kunne gjort litt annerledes.. hehehe, vi må vel gjennom en 5-6 fødsler før vi er utlært, hvis vi noen gang kan bli det...???!!!???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...