venter.... Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Babyen min sover fra ca 20 om kvelden til 07 om morgningen, men ca 3 -4 amminger. Det er greit nok, han er 3 mnder. Men jeg får ikke til soving på dagtid. Han er trøtt og sovner ute i vogna, men våkner alltid etter 30 min. Prøver å vugge vogna, men med en gang den stopper hyler han. Noen som hat fått babyen sin til å sove lengre lurer på dagen og har noen tips? Går jeg tur sover han lenger, gjerne 1,5 time.
2hærligegutter Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Slik hadde vi det også fra 6 uker til 4 mnd. Da sov han plutselig lenger... Fra ca 3-4 mnd alder la jeg han på siden og det også hjalp mye, da sov han mye bedre.
rampete robin Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Min minste sov heller ikke mer enn 30 min av gangen fra han bare var noen uker gammel. Våknet og skrek. Unntaket hvis vi trillet en lang tur. Etter maaange måneder med dette oppsøkte jeg en naturmedisiner, Han fant ut at guttungen hadde lav forbrenning og lavt blodsukker. Han fikk laserakupunkturbehandling på øreflippen, samt homopatmedisiner. Og vips så sov han to timer i strekk på dagen :-)
Marsipan❤grisen Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Jeg hadde det sånn med jenta mi. Hun sov bare korte lurer på 30 min på dagtid, helt til hun ble 8 mnd. Da kunne hun sove i 2 - 3 timer. Nå er hun snart 10 mnd og sover alltid en lur på ca 2 timer + - på dagen + en lur til som varierer dag for dag fra 3 kvarter til 2 1/2 time.
Mjølkekua Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Hei Luna, Dette høres ut som min gutt på ganske nøyaktig 3 mnd. Det som har fungert godt de siste 1-2 ukene, er å gå en tur sånn fra ca kl 11. Da er han ganske trøtt. Når jeg kommer hjem (etter 1-2 timer) setter jeg baggen ut på balkongen (på et liggeunderlag). Da kan han finne på å sove helt til kl 15-16!! Men tar jeg han inn, så våkner han etter max 30 min. Han er så var for lyder og er så mye bedre med den summingen som er ute. Vet ikke om det hjelper deg noe særlig da siden du har forsøkt å trille etc, men det er iallefall det som redder meg fra å ha en overtrøtt unge som kun sover "powernaps" :-)
Bumblebeee Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Jeg klamrer meg til håpet om forandring...her sover jenta også kun 30 minutter om gangen på dagtid. Har gjort det siden hun var ca 2 mnd, og nå er hun 6,5mnd. Godt å lese innlegget over om at babyen begynte å sove lengre lurer i 8 mnds alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå