www.karibienshule.blogg.no Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hei, har en avent håndpumpe som jeg har kokt en del ganger (altså i en kjele). Greia er at det legger seg et tynt tynt lag med noe hvitaktig langs kanten av kjelen etter at jeg har kokt utstyret og slått ut vannet. Noen som har opplevd dette? Tenkte først det var plast, men tror egentlig det er noe kalk eller annet som finnes i vannet...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Det er fett fra melken. Om ikke flasken er 100% ren så skjer det.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Å...men selv om jeg har skylt i varmt vann og lagt i zalovann? Hm, men skal prøve å skrubbe alt jeg klarer nå, og se om det blir bedre! Uansett bedre enn om det hadde vært plast, men blir jo så bekymret:)
Gjest yrild Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Hei :-) Fett??? Nei det er vel kalk fra vannet vil jeg tro :-) >her hvor jeg bor er det veldig mye kalk i vannet og alt blir litt støvete etter koking og kjelen får en slags kalkrand. Fikk beskjed om å tørke "støv" etter kokingen med toalettpapir for å fjerne det meste, men det er jo ikke noe farlig da! klem
Mjølkekua Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror begge har rett. Noen ganger kommer det sånn støv og det er nok kalk, men jeg opplever at flaskene får et slags fettlag (gjerne litt hvitaktig) på innsiden etter at jeg har kokt dem. Det er nok sikkert fordi de ikke var 100 rene før de ble kokt. Noen som vet hvordan fjerner jeg dette fettlaget?
victoria11 Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Du må skylle den i kaldt vann først, så vaske den med zalo i varmt vann. Etterpå kan den kokes. Når du skyller den i kaldt vann først, vil det fettlaget forsvinne.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2009 Tror nok det er kalk jeg, etter å ha lest det over....er akkurat som hvitaktig støv:) kom selv om jeg skrubba alt kjempegodt i tilfelle det var melkefett...tusen takk for svar! er det flere med samme "problem"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå