Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henrik er 2 1/2 år og legger seg mellom 18,30 og 19,00..

Skrevet

Pjokken legges kl.19, slik som veldig mange andre. Har gjort det siden han var 5 uker gammel! Har funka hele veien ;-)

Skrevet

Mulig jeg leste litt vel fort gjennom artikkelen, men jeg ble litt provosert av den.... At bare x prosent av barna under ett år ble lagt til "riktig tid", altså før kl 19. Mener at barnets søvn og våkenperioder resten av dagen er ganske relevant for når det er naturlig og i det hele tatt mulig å legge babyen for natten. Tenker da særlig på de veldig små, som det ikke er så enkelt å "påtvinge" rutiner.... Men som sagt - mulig ikke jeg leste den grundig nok.

Legger tassen vår på 5,5 mnd mellom 19 og 19.30. Vi beveger oss altså litt på kanten av det som er rett. Her må det skjerpes! ;-)

Skrevet

Tassen på 10 mnd legger seg mellom 19 og 20 en gang, alt etter hvor trøtt han er og når han tok siste luren sin. Han ligger og synger litt i senga før han sovner helt av seg selv, og sover som en drøm hele natta. Våkner uthvilt og blid mellom 8 og 8.30. Har til og med hendt at han har sovet til 9.30...

Så at alle barn MÅ legge seg før 19 tror jeg ikke på, alle er forskjellige. Men helt sikkert mange som holder barna oppe for lenge, i håp om at de skal sove bedre/lengre om morgenen. Det tviler jeg på hjelper særlig.

Skrevet

Snuppeluppa på 3 mnd legges mellom 18.30 og 19.00. Det hender også at hun er så trøtt å grinete at hun legges rundt kl 18.00. Men vanligvis 18.30. Sover til 7-8 om om morran.

Skrevet

lLillegutt legges mellom kl 18.30 og 19.00, det har vi gjort siden etter nyttår, han er nå 6 måneder!

Skrevet

Min lille gutt på 6 mnd legger seg kl 20.00, da sover han til kl 09.00 dagen etter uten å våkne. Helt perfekt! Han sover også mellom 12.30 og 16.00 hver dag :)

Skrevet

Jenta mi på snart 10 mnd legger seg 1900

Skrevet

3 mnd og legger seg 18.30-19-00

Skrevet

Ca kl 18.00. Da er han så trøtt at han "ber om nåde." Våkner ikke noe tidligere da, enn om jeg holder ham våken til kl 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...