Gå til innhold

Flaskemødre - se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

på HappyFreaks tråd om manglende informasjon om flaskemating kom det opp interesse for å skrive et felles brev til helseministeren, og muligens sende brevet som leserinnlegg til utvalgte aviser. Dersom du kunne tenke deg å være med og diskutere denne ideen videre, og evt ha navnet ditt som en av flere avsendere kan du sende meg en pm med mailadressa di i.

Jeg lager en mailingliste og så kan dere gi en tilbakemelding på hva som er viktigst å få med i et slikt brev/ innlegg.

Obs obs - jeg er litt travel i dag og i morgen -- men lager mailinglista på søndag hvis det er noen interesse for det.

Dersom postkassen min blir full før søndag kan du signere denne tråden, så skal jeg sende en pm når jeg har fått tømt postkassa:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, nå fikk jeg litt 70 talls følelse! Har du på deg slengbukser?

Jeg er med jeg.

Mannen min mener jeg trenger en hobby, så da velger jeg dette!

Skrevet

Og hvis det kan gjøre ting litt enklere, er det å starte en Facebook-gruppe ganske lurt ( i følge meg selv). ; )

Skrevet

Facebook - det er lurt. Jeg er ikke på facebook, jeg. Men kanskje jeg skal lage meg en profil nå? Det sitter litt langt inne kjenner jeg.

Husmus - ja jeg har faktisk på meg en 70tallsbukse med høyt liv og vide beint! (Prøver å kamuflere et par lår som ikke ser ut til å gå tilbake til normalen etter førdselen.) Og med min sosionomaktige utdanning har jeg mange ganger klaget over dagens sosialarbeidere som ikke står på barrikadene for brukerne sine, men er mest opptatt av å jobbe minst mulig for mest mulig penger.

Forøvrig er det vel bare vi to som har opplevd 70tallet her inne...

Skrevet

Problemet med en facebook gruppe i så måte er at den blir altfor offentlig. Synes jeg med mindre den er lukket så klart....

Lenge leve 70 tallet.

Skrevet

Utrolig bra ide!! Jeg er selvfølgelig med, selv om jeg ammer. Men man vet aldri...

Er det snakk om en "underskriftskamanje"? Få flest mulig avsendere på papiret? Si ifra, for da skal jeg sende deg en pm!!

Skrevet

Å neida, dere er ikke alene :o) 70-tallet har jeg også vært med på..

Men jeg er imot facebook, selv om jeg har en minimal profil der inne.. (*skammer meg skikkelig, egentlig, kjenner jeg).

Kan vi ikke finne på noe annet for å få publisitet rundt en sak enn det? Vær så snill og ikke lag en sånn facebook-hype-gruppe..

Skrevet

75-modell jeg, så det er nok flere av oss her ja. Jeg tenkte faktisk en helt lukket gruppe på facebook, som ikke trengte hete noe som har noe med melk og unger å gjøre i det hele tatt. ("Jørn-Arne fyller 50 år") Og kun for å drøfte dette brevet. Men vi dropper det.

Skrevet

Jeg er med!! :)

Det finns jo sånne sider man kan opprette underskriftskampanjer. Kan det være noe i tillegg til ett brev til helseministeren og leserinnlegg?

Skrevet

Jeg er født med slengbukser ;-) og blir gjerne med!

Har sendt deg en pm.

(he, he, i dag har jeg visst tom lilla skjerf)

Skrevet

Har også sendt deg en pm. Er gjerne med på et brev til helseministeren, og vil evt. stå frem i media. Er veldig aktiv på facebook, men synes ikke noe om en gruppe der.

Skrevet

Kjempelurt med facebookside.

Signerer denne:)

Skrevet

Ja, bra ide, la oss stå litt på barrikadene for en god MME-sak dere! Jeg er med, og du har vel mailen min trur eg:)

Skrevet

...har forøvrig ikke fjesbok-konto, men tror et brev til helseministeren samt leserinnlegg vil være vel så effektivt!

Skrevet

Bare for å være litt pessimistisk siden prompen ikke vil sove, jeg tror ikke facebook er så effektivt. Eller ikke i det hele tatt, men det ville jo vært et forum for oss hvor vi kan diskutere dette mer ufortrødent. Hvis den er lukket og låst er jeg kanskje mer villig.

Skrevet

Tror heller ikke facebook vil ha noe effekt. Men en lukket gruppe for å diskutere ditt og datt om flaskemating kan jo kanskje være en idè.

Skrevet

Men er det ikke like greit å bare ha en "flasketråd" her inne på forumet da, som vi kan diskutere saken på, i forh til facebook (jeg har ikke profil på fjesboka f.eks, og er heller ikke alle andre som har d)

Skrevet

Nei, vent litt, jeg fikk en bedre ide- inne på "Flaskemelk"- forumet her på DIB, der kunne vi jo lagd oss en egen tråd angående denne saken her. Ikke så mye aktivitet der, og mange likesinnede!

Skrevet

Dytter litt :) Er sikkert flere som vil være med på dette.

Skrevet

Oi så kult at så mange ble gira på dette!

Dere som har lyst til å starte facebook-gruppe står jo fritt til å gjøre det - ettersom jeg aldri har vært på facebook kan jeg ikke mene noe om det er lurt eller ei. (Herre gud så gammaldags jeg er)

Lurt å utveksle ideer på flaskforumet - jeg starer en tråd der, hvis det ikke alt er gjort. Kjenner det er litt komplisert å organisere noe slikt sammen med masse mennesker som sikkert har forskjellige meninger og ideer - men vi får sikkert til noe alle kan leve med. Jippi!

Skrevet

Ja det er jeg med på!

På helsestasjonen vet de INGENTING om flaskemating. Dette burde jo kommet inni en eller annen retningslinje at helsepersonellet der må få opplæring om dette, slik at de kan lære oss som trenger dette.

Det jeg savner fra de er hovedsaklig informasjon som går på rengjøring og sterilisering av flasker, koking og oppbevaring av vann, tilberedning og oppbevaring av melken. Og jeg savner at de alle gir LIKE råd, det er jo ingen som egentlig vet, så man hører forskjellige antagelser fra forskjellige folk rundtomkring.

Og hva når vi flaskemødre får problemer, da er de helt hjelpesløse. Jenta mi spiser ikke nok, går ikke opp nok i vekt, og plutselig begynte å nekte å spise i tillegg. Men siden jeg ikke ammer er det ingen der som kan gi meg noe råd på hva jeg skal gjøre.

Oi det ble mye, men det er det jeg mener de bør få til.. :P

Hva med å lage en kampanje på www.opprop.no eller lignende? Da kan vi sende linken videre til alle interesserte

Skrevet

Kanskje legge ut dette innlegget på skravle også? Det er kanskje ikke alle som "henger" på småtroll.

Kanskje endre overskriften litt også, er jo ikke nødvendigvis bare flaskemødre som er med å støtte bedre informasjon om flaskemating :)

Skrevet

Lurt - da gjør jeg det - kopierer den nye tråden på Flaskemelk over på skravle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...