Gå til innhold

noen her som er/tenker på sykemelding?

Anbefalte innlegg

jeg har selv flere jobber ved siden av studiene.... og enker litt på sykemld ang den ene jobben.... dette fordi at her står, går og bøyer jeg hele vakten min... og jeg får rett og slett vondt i korsryggen, helt øm, som om det sklir ut eller noe slikt... kjenner det litt nedover i ene foten på det værste.. ikke noe stas! når jeg kommer hjem fra jobb er jeg ødelagt og må bare ta alt helt med ro... jeg får ikke gjort noe særlig på jobben, ingnting hjemme.. og dagen etterpå varierer veldig... noen ganger er det samme som rett etter jobb og andre ganger er det bedre... men føler det er tåpelig av meg, så tidlig (er 15+1 idag) osv til sykemelde meg... skal til legen om to uker, så skal snakke med henne om dette... vil ikke si noe om sykemeding, men fortelle hvordan et er og høre hva hun sier...

hva har dere gjort? hva tenker dere fremover osv?

Fortsetter under...

Går det ikke ann og få tilrettelagt arbeidet på jobben? Det er mye bedre enn å sykmelde seg.. var sliten i starten jeg og, og ryggen verket innmari,men jeg fortsatte og jobbe fullt. nå er jeg i uke 34 og jobber fortsatt 100% uten en eneste sykemelding.

Jobben min innebærer også mye løft,bøy og tøy.stresset hverdag,men pga tilretteleggingen jobber jeg,og kommer til å jobbe helt frem til jeg går ut i perm om noen uker..

Syns altfor mange sykmelder seg over for lite grunner..

hmm.. etter min mening er dette legens avgjørelse!!

Jeg har gått aktiv sykmldt i 1 1/2 mnd, har ikke fungert særlig, nå ville legen ha meg 100% sykmldt, og jeg synes dette er flaut, føler at jeg er en STOR skuffelse for jobben... Legen mente at kvalmen, trettheten og krampen i "beibimagen" skyldtes stress.. og det va samtidig utrolig godt å høre at det var faktisk ikke jobben som var det viktigste, men beibien, nå hører det med til historien at vi mistet tidligere i høst også..

Svangerskap er tross alt veldig forskjellige, jeg gledet meg veldi til å få gå svanger igjen, mitt første svangerskap var bare "fryd og gammen", de to siste har vært noe annet.. Håper premien bir stor:)

Lykke til alle sammen, og husk og ta vare på dere selv:)

Hei!

Er sykemeldt å har vært det siden jeg var 8 uker på vei, men er sykemeldt pga kvalme og oppkast...noe som ikke helt egner seg å gjøre blandt barn..(jobber på skole og SFO)

er nå 13 uker på vei og er forsatt sykemeldt pga kvalme og oppkast..:(

er vanvittig kjedelig å bare gå hjemme med slik er det..

hadde det vært mulighet for tillrettelegging på jobben på dette så hadde jeg heller vært i full jobb...men!

Vært sykemeldt fra 6 uker,pga kvalme og oppkast.

Er fortsatt sykemeldt,er nå snart i min 15 uke.

Dette pga tidlig bekkenløsning,kvalme og oppkast.

Men hadde jeg hatt muligheten,hadde jeg jobba!!

Det er utrolig kjedelig å være sengeliggende så å si,over så lang tid,deprimerende er det også ;(

Jeg er 50% sykemeldt og har vært det i 3 uker nå. Det er så vanskelig å tilrettlegge i jobben min, at det rett og slett var det beste måten for meg, så jeg ikke ble utslitt. Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap,så det er også et forsøk på å forebygge det. Jobber med veldig fysisk tunge personer, med løft, stell, bad og utagerende atferd som spark, slag o.l.

Annonse

takker for svar damer, tror det beste jeg gjør er å snakke med legen og høre hva hun sier... uten å selv nevne sykemelding... nei er ikke lett med tilrettelegging på denne jobben:(

jobbet der gjennom mitt forrige sv.skap også, pga stress ble fødselen startet i uke 29 og stoppet ved hjelp av riehemmende middel, var totalt sengeliggende på sykehuset over en periode... fikk såvidt lov til å gå på do, hehe;) men det var skikkelig ekkelt!

og ja, er for såvidt enig i at det er mange som sykemelder seg osv... noen ganger er det gode grunner til det.. men tror nok det er noen som utnytter systemet ja.... men dømmer ikke folk uansett, et er som regel gode grunner til at folk blir sykemeldt.

Hei æ e sykemeldt å har bare fådd beskjed at æ ikke kan regne me å jobbe mer i det hær svangerskape...

jobbe kan æ gjøre seinere i live sir dem bare...

Å som tidligere sagt det e jo faktisk en grunn til det da jordmora og legen på Rikshospitale leker jo ikke akkurat doktor da..

Vil bare dele en tanke. Hvor stor prosentandel av sin yrkeskarriere går man gravid i løpet av et langt liv? Er ikke det viktigste å lytte til kroppen og la den gjøre den aller viktigste jobben den har nå, nemlig å bære frem dette barnet? Hvorfor skal man på død og liv jobbe så mye at man ikke har noe igjen til å ta vare på seg selv og sin familie etter at man er ferdig på jobb?

Legen vet jo ikke helt hvor sliten du blir av jobb eller hva du bør yte. Dette kjenner jo den som er gravid best. Hvordan kroppen opptrer under graviditet er like individuelt som kvinnen selv. Jeg syns du som startet denne tråden skal stole på deg selv fullstendig i forhold til hvor mye du skal jobbe eller ikke. Ikke kjenne på dårlig samvittighet, utilstrekkelighet i forhold til jobb. Lykke til. Jeg er helt sikker på at du kan ta rett valg i forhold til jobb og sykemelding.

takker for svar september-spire... vel, jeg er ikke den som bruker å være borte fra jobben, ta ut egenmld osv. Like ikke å være borte fra jobben, men vet desv at før elelr siden må jeg jo pga belastningen jobben medfører... men er så kjipt å gjøre det nå så tidlig, er jo snart kun 16uker på vei... ikke halvveis engang... skal til legen om en ukes tid... så får se hva det blir til...

Jeg ble 50% sykemeldt i uke 6 pga rygg og hofte smerter, var 50% i 14 dager før legen min sykemeldte meg 100% grunnen til det var at arbeidsgiveren min ikke kunne tilrettelegge sånn at jeg fikk jobbet tidlig når hoften var best, i stede så jobbet jeg sene vakter og var alene uten mulighet for pause, jobber på bensinstasjon så vi står og går hele tiden.

Så pga ikke tillretteleggings mulighet, og kjemikaliebruk, mye ståing og stress søkte legen min om svangerskapspenger til meg. noe som jeg fikk. Så fra uke 13 gikk jeg over på det, er nå i uke 15+1 og skjønner ikke hva jeg skal gjøre hele svangerskapet.... Hadde jobben kunnet tilrettelagt eller at jeg hadde jobbet på kontor eller noe sånnt hadde jeg nok hvert på jobb, savner jobben veldig, men jeg kjenner jo at jeg ikke har noe å stille opp med, er nok jeg skal lage middag som tar lengere en 30-40 min så er jeg jo ikke gangfør etterpå.

Så det blir ikke stort med shoping her nei...hehe...20 min gange på butikken og jeg kan nesten ikke kjøre hjem...tror gubben er litt glad for den delen da...sparer pengeboken tihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...