Gå til innhold

ikke ADHD men Asberger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har muligens Asberger Syndrom. Noen med erfaringer om dette som vil snakke med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre deg om hvor gammelt barnet ditt er og hvilke "symptomer" h*n har? Vår på 3,5 har mange likhetstrekk med asperger, men også ADHD... Vi er under utredning...

Skrevet

han er 7,5 år og vi er også under utredning. Han sliter veldig på det sosiale,har ingen empati med andre,voldsomt raseri,klarer ikke ha øyekontakt,urolig,sliter med språkforståelse og uttalelse og er sjenerelt en meget vanskelig unge og håndtere og forstå seg på. Dette har begynte å vise seg da han var ca.3 år og har blitt værre etterhvert som barnet har blitt eldre.

Skrevet

Hei.

Min er like gammel som din og er under utredning.

Er ikke rart han sliter med raseri, han blir jo ikke forstått- slike barn har sanseforstyrrelse. Lukt, lyd og lys blir veldig mye mer forsterket.

Disse barna på "omprogrameres på nytt" jeg vet det høres forferdelig ut men det hjelper- Rutiner, forberedelser og minst mulig forandringer kan bidra til å redusere stress ( stress fører til sinne )

Ikke alle under autismespekteret som klarer å ha øye kontakt, dere kan ev trene ham ved å fortelle ham at han kan "se på nesen" eller dere kan velge å la ham være som han er;)

empati, språkforståelse og uttale KAN trenes, også det sosiale til en viss grad, har tro på kognitiv adferdsterapi etter hvert som de blir eldre- ta deg en tur på bokstavbarna og lære mye:)

og du, han er ikke vanskelig, han er unik i en verden han ikke forstår. Følg han opp, tren han så godt det lar seg gjøre, la han oppleve mestring. Fysisk aktivitet er alltid bra.

Skrevet

heia, har en i slekta med asbergers. Han er i tenåra nå, men foreldrene merket at han var "annerledes" da han var et par år gammel. Lekte aldri med noen i barnehagen og var mye for seg selv. Han har en mild grad for asbergers. Han sliter med øyekontakt og å lese andre mennesker....veldig interessert i pc og henger seg opp i en ting. Dette kan han snakke om i timesvis. Detter fort ut om man snakker om noe annet...

Skrevet

Jeg har en fem-åring med asperger/ høyfungerende autisme. Den endelige diagnosen ble autisme pga språket, men de sier at han kan få tilrettelegging som passer for en asperger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...