2gutter:) Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Noen som har erfaringer med Pilates? Leser at man forbrenner mye fett å strammer opp kroppen med å trene pilates... Noen som vet?
Sina med Sprellings Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Har ikke masse erfaring med det, men har trent det hjemme med dvd en del. Da jeg var flink og trente tre ganger i uka en lengre periode synes jeg det strammet bra opp. Merket ikke noe til ekstra fettforbrenning, men vekta mi er stort sett veldig stabil. Men en ekstra bonus var at jeg ble mye mykere:)
anima Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Hei, jeg trente pilates en gang i uka fram til noen uker ut i graviditeten. Flott trening som jeg virkelig vil anbefale! Rolig men intenst, mulig å variere belastning etter dagsform og jeg merket klar forskjell på kroppen. Følte meg bedre og sterkere i sentrum av kroppen og ble mer bevistt på riktig bruk av magen ved løfting osv. Syntes også at jeg ble litt fastere i fisken. Savner "pilates-musklene" nå som jeg bærer på en unge hver dag! Store planer om å begynne igjen snart. Vær obs på at det kan virke litt vanskelig og tungt i begynnelsen, for meg tok det i hvert fall ca 4 ganger før jeg merket forbedring og følte at jeg fikk tak på øvelsene. Sånn har det også vært når jeg har begynt på igjen etter f.eks. sommerferie. Lykke til!
poppa Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Noen som vet hvor man kan få kjøpt en bra pilatesvideo? :-)
Litjmora Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Google er din venn så dem hadde en del videoer på bokkilden.no, men har ikke noen av dem selv, så vet ikke om dem er bra da.
WildPrincess Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 ligger masse på youtoube også Men vær litt obs på at en del av de jentene i videoene er sykt bra trent... og noen av videoene drar bevegelser som ikke egner seg for nybegynnere. Husk at kontroll er et veldig viktig element i pilates, stam maven og pust rolig. Når du ligger på ryggen la korsryggen ha kontakt med matta hele tiden, sug navelen inn mot korsryggen. I begynnelsen kan det være greit å gjøre litt mindre utslag en det de gjør i de fleste videoene også heller utvide når du blir kjennt med øvelsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå