Gå til innhold

tannverk, redd jeg må rotfylle.. Siden jeg har så sinnsykt tannlegeskrekk vurderer jeg sterkt å trekke ut hele tannen =( Noen som har rotfylt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det veldig vondt / ubehaglig? tar det lang tid?

huff, er faktisk så livredd tannleger at skrekken er værre enn smerten :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ta ganske lang tid. men er ikke noe vondt mens du er til tannlegen. er verre etterpå når bedøvelsen går over. da må du sørge for å ha paracet klart!

Skrevet

Har akkurat rotfylt tre tenner.. tannverken er mere vondt enn tida i stolen hos tannlegen... HAr ikke opplevd noe ubehag når bedøvelsen har gått ut..

Skrevet

Litt tid tar det jo, men jeg syntes ikke det gjorde vondt i det hele tatt å rotfylle! Jeg gruet meg, men det gikk så bra så! Fikk jo bedøvelse - og kjente ingen ting. Og jeg er også redd tannleger, og generelt pysete når det kommer til smerter. Ikke noe å grue seg til. Si fra at du er nervøs, så tar de nok ekstra godt vare på deg:) Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde skikkelig tannverk for et år tilbake. Var helt grusomt. Det viste seg at jeg måtte rotfylle. Jeg var skikkelig engstelig for dette. Man hører jo så mange skrekkhistorier om det. Under behandlingen haddde jeg bedøvelse og kjente ingen ting. Hadde svært lite ubehag da bedøvelsen gikk ut. Var bare litt øm. Så det var ikke nødvendig med smertestillende. Tror nok du blir å kjenne mer når bedøvelsen går ut etter å ha trukket tanna for å si det sånn.

Lykke til uansett hva det blir.

Skrevet

Rotfylte ifjor! Fikk bedøvelse det var vel det "verste"! Har hinsides tannlege skrekk selv! Var ikke vondt verken under eller etterpå med meg! Trekte ei tann for noen dager siden! Det var verre! :S

Skrevet

Jeg har kun borret 2 små hull tidligere, og synes det var grusomt.selv med bedøvelse. huff, like før tårene triller så redd er jeg. Jammen godt ingen ser meg her jeg sitter :s

Skrevet

Jeg har rotfylt to ganger, og jeg var såå redd og nervøs! MEN det gikk så fint! Nå sist hadde jeg ikke bedøvelse i det hele tatt heller :-D

Men første gangen merka jeg litt etterpå, men han skrev ut tableter til meg, itt no problem! Ta det helt rolig, det her går så fint!:)

Skrevet

Jeg rotfylte for et par år siden. For meg ble behandlingen hos tannlegen er en stor lettelse. Kjente ingenting. Jeg hadde tross alt hatt vondt i tanna leeenge før jeg gjorde noe med det.

Du får bedøvelse og vekk med vondten. Kjente ingenting etterpå.

Det vondeste var når jeg gikk rundt med vond tann!!

Skrevet

Er det ikke slik at en må tilbake til tannlegen en drøss med ganger før man er ferdig? :s

Og hva koster herligheten? pokkers tenner altså...

Skrevet

jeg har også rotfylt! tar lang tid og koster litt, men vondt gjorde det ikke! fikk jo bedøvelse:) kjente ingenting når den gikk ut heller...

men til opplysning, jeg hadde ikke tannverk. Men pga så stort hull fikk jeg betennelse i hele tannkjøttet og bak i kjeven, klarte nesten ikke å spise. det ar derfor jeg gikk! og DET var vondt det.. så gå nå får du får betennelse!

Skrevet

Det er ikke vondt å rotfylle. har gjort det to ganger. Det eneste som jeg har vært plaget med, er hodepine i tinningen, etter å ha gapet for lenge. :)

Du er inne to ganger, første gang renser han hullet (borrer) og kutter alle nervene til tannen. Dermed blir vondten borte! :) Han legger så i et rensemiddel og fyller igjen med en midlertidig fylling. Denne har du i ca fire uker, før du må inn igjen og legge en fullstendig fylling som du skal ha lenge. Da er alle nervene kuttet, som sagt, og du kjenner ingenting. Du bør ringe tannlegen og høre om du kan ta smertestillende for hodepine, så slipper du den også. :)

Hver behandling tar vel omtrent en time, om jeg ikke husker helt feil, og på første behandling får du bedøvelse.

Jeg pleier alltid å trykke lillefingerneglen så hardt jeg kan inn i tommelen når han stikker bedøvelsen, så "glemmer" du den smerten ved stikket også.

Og hvis du syns det var ille å borre, så bør du bytte tannlege, for det skal ikke være vondt - selv om lyden er utrolig "vond" å høre på. :)

Men det svir nok mest i lommeboka.

Skrevet

Jeg rotfylte i dag, det gjorde ikke vondt. Jeg har også litt tannlegeskrekk (før hadde jeg ekstrem tannlegeskrekk, men har nå funnet tannlegen i mitt liv og er ikke så redd lengre. Flytter han, så flytter jeg etter, he he), men det som skremmer meg er faktsik mest lydene av boret. *grøss*.

Så fort du har fått bedøvelsen (tannlegen min masserer tannkjøttet samtidig som han setter sprøyta, så jeg kjenner ikke at han stikker. Som sagt, fantastisk tannlege), gjør det ikke vondt i det hele tatt.

Hvis du rett og slett ikke fikser det, kan man jo få narkose, en venninne av meg måtte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...