trebarnsmamma84 Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Er det noken som har ungar med epilepsi her???? Vetleguten min har "anfall" der han skrik,men kjem ikkje lyd,augene triller bakover,og blir heilt slapp,besvimer trur eg.... Snakka med legen i dag,og ho ville undersøke han meira i måro.Og henvise han til nevrologen for å finne ut meir av da..Men ho meinte at da var epilepsi.. Eg kjenner eg blir så redd,når han har desse anfalla....Har berre lyst å begynne å grine....!!
Itsrejk Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Oj, det der hørtes veldig ubehagelig ut. Må være ille som mor å se babyen din få slike anfall. Jeg har ingen erfaring med barn med epilepsi, men jeg tenker at hvis det er det han har så er det utrolig bra at du har tatt det opp med legen din, og at hun tok deg på alvor. Nå blir småtten din grundig undersøkt, og du vil få opplæring i hvordan du skal forholde deg til disse anfallene, hvordan du skal vurdere dem osv. Det vil nok også bli vurdert å medisinere gutten, slik at han slipper disse anfallene. Det vil nok bli gjort i samråd med deg (og bf), og forhåpentligvis vil dere og legene ha en god dialog hele veien. Ønsker dere masse lykke til i prosessen!
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Har ei datter me Epilepsi.. hun fikk sitt første anfall når hun var 15mnd.. å har hatt en del anfall siden da.. når du kommer til legen er d veldig viktig å beskrive "anfallene" nøye.. prøv,om du får d til å filme "anfallet".. puster han under ett slikt anfall å hvordan er han etterpå? blir han trøtt å sliten? dattra mi gir fra seg ett skrik før hun havner i ett anfall med kramper å rullende øyne å blir stiv i kroppen.. hun puster ikke men hører en slags klikke-lyd.. d finnes mye forskjellige typer epilepsi anfall.. Hennes anfall ligner veldig på feberkramper pga at hun alltid før disse anfallene i forbinnelse med feber.. håper du får noen svar av legen i mårra.. må bare spørre om d er noe du lurer på :9
trebarnsmamma84 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2009 Tusen takk for svar begge to=) Eg føler liksom at han er bevisstløs og ikkje puster,men nå har eg vært så oppkava med å prøve å riste liv i han,at eg har eigentleg ikkje tenkt på da...Han er heilt slapp i heile kroppen.Etterpå er han heilt normal,Men veldig kosete,og kan ligge inntil meg og berre slappe av..Så han er nok sliten av anfalla ja... Legen har ikkje ringt enda,men eg kjem til å ringe ho om ikkje ho ringer innen 1-2 timar.Ho skal på kurs 3 dagar neste veke,og er greitt å få undersøkt han fort... Kjem sikkert til å holde kontakt med deg mamma-til-snart-2 siden du har ei datter med eplepsi du og...!!!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå