Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en liten gutt som har begynt å si "F###". Ikke hele tiden, men noen ganger om dagen. Har pågått en stund, men vi har valgt å ikke gi han respons på det i håp om at det da skal gå bort. Det funket en periode, men så har det kommet tilbake og eskalert litt. Har noen tips til å avvenne med dette? Erfaringer?

Tips mottas med stooooooooooooor takk!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort som deg. Ignorert det i starten i håp om at det forsvinner av seg selv. Dersom det hadde dukket opp igjen, villle jeg kommentert det hver gang han hadde sagt det. Det kommer jeg til å gjøre. Jeg vil ikke ha uoppdragne barn, og dersom barna aldri får høre hva de gjør galt, pga foreldre som bare ignorerer, vet de heller ikke hva de skal slutte med.

Skrevet

Vi ignorerte det fullstendig slik at jenta ikke skulle skjønne at det var noe spesielt med det ordet. Tror hun glemte det til slutt, for hun sier det ikke lenger.

Det viktigste man kan gjøre er jo selvsagt å passe på at man selv ikke bruker ord som man ikke vil at ungene skal ta etter. Vi har ei lita papegøye som hermer etter alt vi sier. Det er veldig veldig lenge siden banning var forbundt i heimen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...