MarihønaMedHvitveis Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Skrev et innlegg igår (som ingen svarte på) om jenta mi på nettopp 5 mnd. Skrev at det var problemer som startet med kveldsstellet som hun har med pappaen. Men det blir visst bare verre og verre, nå var det ra vi kom hjem og han skulle skifte en bleie i 16-tiden, og ut hele kvelden, tre timer!! Hun gråter konstant hvis ikke jeg bærer/holder/sitter med henne. Hvis det går greit at hun sitter hos pappaen i et par minutter ser hun stort sett etter meg, og skjelver med verandaleppa med en gang jeg beveger meg bort eller pappaen bærer henne til en annen kant av rommet. Hun gråter utrøstelig! Det er verst hjemme, hun kan godt være sammen med ham en times tid på dagtid, å skolen eller på kafè, og hun lar seg gjerne holde av fremmede.. Han er student og er på skolen kun 3 timer om dagen, og deltar kjempeaktivt i alt, han har stelt kveldsstellet hver dag siden hun ble født! Flere som har opplevd at de små bare plutselig har blitt ekstreme mammadalter? (og hvis det er et tilbakelagt stadie, hvor lenge varte det?
tmr84 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 jo vi har en gutt som er 7.5 mnd og har nå blitt en veldig mamma dalt!!!!!!!! det startet vel for ca en mnd siden og han blir bedre og bedre;0) håper det er en fase som snart er over=0)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Her blir det bare verreog verre for hver dag. Jeg som var så glad for at hun endelig tok flaske og jeg kunne være for meg selv noen timer mens hun var med pappaen. Det varte to uker, og nå tar hun fortsatt flaske, men bare hylgråter og skjelver og hyperventilerer når hun er hos pappaen. Selv om jeg er i samme rom! (men på dagtid er det bedre, når vi ikke er hjemme..)
annemor80 Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Her har vi ei som er mamma OG pappadalt. Heldigvis får jeg vel si! Det høres slitsomt ut om hun ikke vil være hos pappa! Jenta mi hylgriner om hun kommer til andre folk, men hun godtar heldigvis pappaen på lik linje med meg. Hun har holdt på en uke med dette, aner ikke hvor lenge det varer:)
lizaloo Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Nei har ikke opplevd det som du beskriver, men vi har hatt en periode fra hun var ca 5 mnd hvor hun var ektremt skeptisk til andre og da spesielt menn med skjeggvekst. Og da var det tre onkler og en bestefar som ble veldig upopulær, samt en eldre bror. Men det har nå gått over, håper jeg:) hun er 7 mnd i dag faktisk!! Men mener på å ha lest at de i den alderen begynner å oppleve seg selv som eget individ og ikke bare som en del av mor. Og at det er derfor noen babyer blir skeptiske til andre. Og de får litt separasjons angst. Kanskje dere kunne prøve at pappaen har henne en hel dag, at han står opp med henne og gjør alt og du bare skygger banen, det går vel det hvis hun tar flaske
jurgita&runa&trym Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Har ei snuppa på 7mnd som har vært mammadalt siden hun var 3mnd :S alle sier at det skal gå over,men lurer veldig på NÅR?
MarihønaMedHvitveis Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2009 Har vurdert det, er bare redd for å gjøre det verre. Det er en gråt vi ikke har hørt fra henne før, hun hyperventilerer nesten, blir nesten spastisk i armer og bein og tårene spruter og hun virker helt hysterisk. Vet ikke om hun er redd eller trist eller begge deler. Er redd for at hun skal bli enda mer uttrygg om vi prøver den metoden.. Frem til nå på søndag har det jo vært sånn ra hun var født omtrent at pappaen sår opp med henne lørdager og søndager, og at han har tat kveldsstellet HVER bidige dag, og stort sett skiftet alle bleier når han ikke har vært på skolen. De har hatt mange fine dager sammen, et par -tre timer om gangen da hun ikke tok flaske. Så dette kom så plutselig,helt uforsteålig. kjempetrist for pappaen og kjempeslitsomt for meg..
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 de ser ikke seg selv som en egen person før de er rundt 3 år. en grunn jeg har hørt er at de lærer ofte og krabbe rundt den alderen. å for at de ikke skal forsvinne fra mor så får de sånn seperasjonsangst som sier at det er hos mor de skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå