Gå til innhold

Terminkalkulatorer og sånn...

AngryBird

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bare på gøy testa 4-5 forskjellige terminkalkulatorer og funnet ut at terminen da varierer fram og tebake med 3-4 dager, er ikke det litt merkelig?

Etter mange beregninger sier alle kalkulatorer at jeg nå er helt i starten av uke 9. Eller 9+0 om jeg har skjønt det riktig. Blir det riktig å skrive 9+1 i morra? Sånn helt riktig har jeg jo da vært gravid i 8 uker og en dag... Stusser littpå det her, men legen skrev 8+5 på helsekortet mitt tidligere denne uka og han beregna jo termin og alt helt likt som det jeg har gjort.

Er det bare jeg som er litt forvirra her eller? Er vaffal ikke i tvil om at jeg er i starten på uke 9, vet bare ikke helt åssen det skrives....

Fortsetter under...

Ja.. litt irriterende dette.. Legen min mener jeg er tre dager lengre på vei enn jeg selv mener (fordi hun beregner fra siste mens, mens jeg vet nøyaktig når unfangelse må ha skejdd..) Men jeg følger kalkulatoren på babyverden.no. Hvis du oppretter profil der forteller den deg hver dag hvor mange uker og dager du er på vei. I tillegg får du en personlig liten tekst hver dag, som passer med hvor langt du er kommet. Liker den siden veldig godt jeg - anbefales!

Men tilsyvende og sist så er dette abre en foreløpig termin. Den terminen som blir å gjelde er den du får på ordinær ultralyd. Det er denen sykehuset forholder seg til:)

Var dette meningsfylt eller bare rotete? Litt trøtt ennå jeg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...