surremus Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Er det slik at dette kan hjelpe mot luftsmerter? Hva hjelper _egentlig_ for å få lufta uuuuuuut!?!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Fennikkelte, Infacol, Minifom ;-) Å tøying å bøying av fotan til babyen (opp mot magen) Sukkervann e smertestillanes ved luftsmerter ;-) Va redninga hær for åss :-) Når han skreik 6-7 tima hver dag av smerter va d godt å kunne gi nåt man visste kom til å lindre for ei stund ;-)
surremus Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Disse øvelsene har jeg gjort masse av, uten at hun igrunn klarer å presse ut noe særlig.... Løp ned og laget til litt sukkervann, men hun hadde sovnet innen jeg rakk komme opp med det igjen. Og det kommer igrunn alltid rundt disse tidene, men er det ikke litt sent for å få kolikk nå? Fennikelte har jeg stående hos mamma, dvs ammeteen,så det hjelper meg lite -hehe Og jeg vil helst putte i henne minst mulig ikke-naturlige ting som feks Minifom, selvom jeg har den i kjøleskapet. Prøver helst alt annet først. Men heldigvisfikk hun til å sove, så har jeg evnt sukkervannet klart til etterpå dersom det trengs.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 D ska ikke være enkelt :-/ Å luftsmerta kan jo være gruelig ondt :-/ Kan du gi ho ammeteen direkte eller? Æ ga gutten min fennikkelte enten me skjei eller på flaska, men funka ikke på han da. Derimot når æ hadde sukker oppi blei d bra ei lita stund :-) Skjønne svært godt at du ikke vil gi ungen din masse rart, men vi følte f.eks at vi ikke hadde nåt valg når d gjaldt Infacoln. Han hadde så ondt å skreik å skreik hele f.middagen. Men hadde ikke kolikk :-P D e forseint ja :-) Heldivis! Men har d kommet plutseli?? Amme du? kanskje du har spist nåt? bytta mme eller bynnt me fast føde? Kjipt å ska bli plaga nu me luftsmerta :-/ Får ho til å gå på do da?
KarinB Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 det kan være kolikk selv om det er på "feil" tidpunkt babyen gråter. Eventuellt hard mage? Prøv å blande malt ekstrakt i noe vann eller melk og gi det. Fåes kjøpt i vanlig daglivare, står som regel sammen med vitaminene o.l. Jeg ville ringt en kiropraktor i morgen den dag og hørt om det kan være kolikk, hvis det er det kan den lille bli bra etter 1-34 behandlinger....verd et forsøk!
surremus Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2009 Hun får malt til hvert eneste måltid, så den er i boks. Og ikke ammer jeg, sånn at det er jo ikke noe hun har fra meg... Men det er alltid tidlig på kvelden, gjerne rundt klokken seks, at det setter igang. Tidligere da hun var mindre, rundt 1.5 mnd, funket alt super bra. Hun ga fra seg masse luft når hun spiste og doet helt fint. Helt til en dag hvor det var veldig løst. "Javel" tenkte vi og trodde hun ikke hadde behov for mere malt. Men den gang ei! Og det er etter det at hun ikke lenger klarer å få luften ut når hun spiser, og det er spesielt de siste dagene nå at hun blir helt sprutrød i fjeset for hun presser sånn og går i bro i armene mine når hun får mat. Avføringen er igrunn ganske i rute med annenhver dag, men det er klart... Tarmene hennes funker ikke optimalt... Lurer på om det kan være arvelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå