Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på ei bæreanretning av noe slag til mini på 4mnd. Vi har babybjørn, men den har han aldri likt. Ikke jeg heller for den saks skyld, synes det ser ubehagelig ut for han.

Har lyst å ha noe jeg kan bære han i (både inne og ute) for å spare litt på mine muskler og ledd. Han er en veldig nysgjerrig gutt, så det må være slik at han får med seg "verden". Også heller ikke for komplisert å ta på seg.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun erfaring med elastisk bæresjal og meitai, begge er eg veldig førnøgd med:) Har ikkje prøvd alle bæremetodane ein kan med dei endå, men småen er fornøgd. Dei har og redda meg somme gongar om han ikkje vil sove eller blir vrang når vi er ute på trilletur. Småen kan sove i timevis i bæretøy. (han er 5mnd no og har brukt bæretøy sidan han var ganske liten).

Elastisk bæresjal: gir veldig god vektfordeling for nakke,rygg og skuldrar. Kan ha den på seg heile tida og ta ungen ut og inn av den som ein vil. Det er stort og trenge litt "plass" å ta det på.

Meitai: blir litt sliten av å bere han i den somme gongar, mest sannsynleg fordi eg knyter litt feil av og til. Må knyte av og på for å ta inn/ut ungen.

Veldig bra med "sovehette", slik at mini kan bli skjerma betre når han begynner å bli trøtt og får for mange inntrykk. Den gir og god støtte for nakken.

Sikkert andre med andre erfaringar. Trur og at folks anatomi har litt å seie for kva bæretøy som er "best".

Lykke til i jakta, sjølv tok eg ein sjangse eg då eg kjøpte, men vart positivt overaska:) (mange tips å få på tettinntil.no).

Skrevet

Jeg har et elastisk sjal, men bruker det nesten aldri da det er alt for mye styr å ta på seg. Jeg kjøpte meg derimot en Beco formsydd sele som er veldig lett å ta av og på.. Den er myk og fin, og han sovner hver gang han blir båret i den. Og ikke minst er den ergonomisk og god å bære :-)

Se her:

http://www.tettinntil.no/Hva_Formsydd.htm for omtale av noen av disse selene.

Skrevet

Jeg har patapum (formsydd) og mei tai. Begge anbefales! Jeg vurderer også å kjøpe manduca, jeg hører så mye skryt om den. Anbefaler deg å sjekke ut www.tettinntil.no, der er det masse info om ulike muligheter, det vil forhåpentligvis gjøre det lettere å manøvrere i bæretøyjungelen!

Skrevet

Takk for tipsene jenter!

Er det flere av dere som har anbefalinger??

Skrevet

Har ingen erfaring men har bestilt meg en MeiTai nå, så håper det er tingen.

www.7kids.no

syr MeiTai`er på bestilling om du har noen spesielle ideer.

Ellers får du vel kjøpt bæreanretninger på:

lotusbarn.no

bleieboden.no

hippehippo.no

kenguruloftet.no

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med ergoselen vi kjøpte på vidunderbarn.no. Barnet sitter vendt inn mot kroppen din, enten på ryggen (når de er litt større) eller magen, men har god utsikt til sidene.

Skrevet

Hei,

vi har bestilt ergo bæresele, og venter bare på at den skal komme i posten:) Fikk anbelfalt denne i stedenfor babybjørn, pga Ergo er mye bedre for mini. I BB kommer all vekt på hofter på mini, mens i Ergo sitter hun i froskestilling, så da fordeles vekten mye bedre. Kan brukes fra starten av med spedbarnsinnlegg, og så både på magen og på ryggen (som meis på tur)!

Skrevet

Jeg har også hørt at manduca er veldig god. Men er inne på lotusbarn for å se på den nå, så er den jo steget kraftig i pris siden sist jeg var inne å så på den. I fjor høst kosta den 650kr. Nå koster den 980kr. Så ser nesten ut som den er blitt veldig populær da.

Skrevet

Jeg anbefaler manduca! Ser litt kjip ut, litt som en ryggsekk, men er veldig avlastende for rygg og skuldre. Mini er over 8 kg og kan fint baeres. Kan bare ha barnet vendt innover, men han synes det er greit. Har sovehette ogsaa. Pappaen liker ogsaa manducaen. Elastisk sjal brukte jeg bare opp til 4 mnd, etter det ble det litt for tungt for meg. Manducaen virker veldig solid, saa prisen synes jeg ikke er ille. Kan jo brukes paa flere barn, eller selges.

Skrevet

Enig, dessuten kan man jo bruke den veldig lenge, siden den kan forlenges i ryggen. Ønsker meg en manduca til bursdagen min. :)

Skrevet

På tettinntil.no kan man kjøpe brukt også, men kansje vanskelig å finne en manduca der da....den er veldig populær, ikke mange som vil selge sin;)

Skrevet

Jeg har manduca sin og den er veldig god!

MEN - gutten min e så nysgjerrig at han liker seg ikke så godt i den pga at han må sitte med ansiktet mot meg....

Så den blir ikke så mye brukt her....:-(

Skrevet

Jeg har hatt senebetennelse før og merket skumle tendenser da frøkna kom. Kjøpte da en ringslynge som jeg ikke fikk helt greie på. Nå har jeg kjøpt Pikkolo bæresele. Den er som mei tai, men med spenner og ikke knyting. Brede skulderstropper og sovehette. Like enkel å justere for begge foreldre, og hun sover som en drøm i froskestillingen. Jeg har ikke brukt den mye enda, men det er veldig deilig å ha to hender fri innimellom! Lite minus: prisen pluss at det kan bli ganske varmt når man er pakket inn slik mage mot mage.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=186

Skrevet

Jeg har veldig lyst å gå for en Ergo sele. Men hva er egentlig forskjell i forhold til Manduca?

Dessuten, kjæresten er skeptisk, men han kan vel fint bruke en Ergo sele??

Skrevet

Hei igjen!

Vi som bestilte ergo... vi tok den ergo sportsvarianten, den som er sort. Der er det bredere stropper + litt lengre, nettopp slik at den skal passe også pappaen enda bedre:)

http://www.babyslynga.no/ergo.htm

sjekk helt nederst på siden, ergo sporty:)

Skrevet

Tror faktisk jeg skal gå for sporty. Har vært innom tanken. Pappaen ender sikkert opp med å bruke sela mer enn meg om den også passer han!

Men lurer fortsatt på om Manduca er en bedre sele??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...