Vannmann35 Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Vi har lenge vært enige om Hermine, men jeg har hatt lyst til å ha Hermine Marie, uten tørre å nevne det for mannen (han er ikke glad i dobbeltnavn). men i dag spurte jeg, og han var positiv! Jeg ble veldig glad, da Marie er oppkalling etter både min mormor og oldemor, samt litt meg også :-) Men det beste av det hele var at han også sa "ja, og hvis det blir gutt så blir det Herman Edvard"... En navnekombinasjon jeg aldri har tenkt på, men som jeg likte umiddelbart! Kjenner jeg fikk skikkelig sommerfugler i magen... Vel - magefølelsen er veldig bra på disse to navnene, nå gjenstår det bare å se om vi fortsatt liker navnene når barnet kommer, eller om vi, eller en av oss skifter mening... Dere må for øvrig bare si deres mening om navnene uansett - jeg stiller meg til for hugg ;-)
♥ Herligheten ♥ Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Gratulerer med navnevalg! Selv likte jeg Hermine og Edvard best, men var fine dobbeltnavn som passet godt sammen
TurboMaria Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg syns Hermine er kjempefint. Liker ikke så godt Marie. Og syns kanskje det ble litt smør på flesk med Hermine Marie, sikkert fordi begge har e-ending. Jeg har villet godt for kun Hermine. Herman Edvard ble også litt mye syns jeg, fordi begge navnene er omtrent like lange og har like mange stavelser. Syns egentlig begge navnene er litt kjedelig jeg da, men Hermine er knalltøft:)
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Likte dem Jeg har sans for dobbeltnavn med like mange stavelser. Trenger ikke bruke begge navn til daglig.
ma-85 Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Jeg synes også Hermine Marie var veldig "smør på flesk". Synes heller ikke Hermine er noe fint. Minner meg om å herme, pluss veldig Harry Potter-aktig. Marie er fint, men synes det er finest som førstenavn. Som andrenavn høres det bare ut som et sånt påsleng, litt sånn "ville ha to navn så slang på Marie bare for å ha to"-aktig. Er jo utrolig mange som har det som andrenavn. Koselig med oppkalling, men da ville jeg bare brukt Marie, eller brukt Marie som førstenavn. Herman Edvard var en litt tung kombinasjon, men helt greie navn.
Azora Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Fint dere har kommi til enighet. Jeg synes Marie og Edvard er veldig fine navn! Hermine og Herman er navn jeg kan styre min begeistring for. Hær + mine og Hær-mann (soldat) blir litt krigerske navn for min del...
Vannmann35 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2009 Morsomt med tilbakemeldinger :-) Vet ellers at Marie er vanlig som andrenavn, men det er et hensyn vi ikke tar når det er opkalling. Kommer ikke til å bruke Marie til vanlig (hvis vi velger å ha to navn), og er heller ikke aktuelt å ha det som førstenavn da det er veldig likt mitt navn. Ville blitt full forvirring i heimen... Vel, vi får se - jeg er i alle fall godt fornøyd med disse navnene. Eneste som taler mot Herman er at vi da ikke kan bruke Hermine ved en senere anledning... Så mulig det blir bare Edvard. Time will show :-)
Cornelianelia Skrevet 13. mars 2009 #9 Skrevet 13. mars 2009 Grattis med nesten bestemte navn. Det er slik at dere heller ikke vil vite kjønn før fødselen? Jeg er personlig ikke så veldig glad i dobbeltnavn, særlig ikke om det kommer to lange etternavn etterpå, men det er jo smak og behag. Hermine Marie klinger jo veldig bra. Herman Edvard synes jeg kanskje var litt tungt, men hvis dere bare kommer til å bruke Herman til daglig fungerer det jo bra. Vi har nok bestemt oss vi også nå, selv om vi ikke vil konkludere helt før vi ser babyen. Tre uker igjen i dag!
Vannmann35 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2009 Vi ville ikke vite kjønn nei, synes det er spennende å spekulere på hva det blir, og litt gøy å kunne få høre ordene "gratulerer, det ble en jente/gutt" :-) Jeg har ennå 11 uker igjen.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 Fantastisk flotte og vakre navn, blant mine favorittnavn alle fire, faktisk. Hermine er vakkert, og Marie er helt nydelig. Hermine Marie klinger rålekkert, rett og slett. Herman Edvard; liker begge navnene utrolig godt, men litt tungt kombinasjon, og siden jeg liker både Hermine og Edvard, ville jeg brukt enten Hermine eller Edvard nå, og brukt det jeg ikke hadde fått brukt på neste :-) Gratulerer med navnevalg, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå