Gå til innhold

Pottetrening og belønning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har endelig begynt å vise mer initiativ til potta, og gikk selv idag tidlig. hun syns det er stas i perioder men så detter det igje og hun vil ikke gå - er det en ide å starte med belønning? Hun blir 3 i mai. Tenker feks på klistremerker - liten stjerne for tiss og stor stjerne for bæsj kanskje? Noen som har erfaringer med det? Og evt en ekstra belønning her og der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi brukte klistremerker som belønning. Fikk ett merke for tiss og to for bæsj. Når han hadde fått ti merker fikk han en liten ting.

Jeg tegnet ti sirkler på et farget a4 ark, og etter den tiende tegnet jeg en bil (var gevinsten her i gården). Når han ble veldig flink utvidet vi til 15 merker før belønning. Etter 1,5 mnd er han helt bleie fri både natt og dag og i barnehagen. Nå får han klistremerke hvis han spørr om det, men ofte glemmer han. Får gjerne en liten ting hver lørdag fordi han er så flink. Planen er at det bare sakte forsvinner.

Det fungerte kjempe fint her. Tror vi har gitt ut ca 10 biler til nå. Kjøpte to 5 pkt til 100 kroner stykke. Så synes ikke det har medført de største utgiftene. Nå trenger vi jo ikke kjøpe bleier lenger heller:)

Lykke til. Vi har erfart at klistremerker og gevinster er tingen. Kommer nok til å gjøre det samme med neste også.

Skrevet

Takk! Har handle inn idag, laget kalender på et ark med to uker av gangen. Et hjerte for tiss og en stjerne for bæsj :) Så skal jeg vurdere åsen jeg gjør det med ekstra belønning. Er veldig spent og har skurefilla og masse truser liggende klare på badet haha

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg kjenner mange som bestikker barna til aa gaa paa do med sjokolade ( de er engelske). det funker for de og barna blir toerr paa rekordtid. Men norsk som jeg er syns jeg noe skurrer veldig ved aa gjoere det paa den maaten.

Jenten min paa 2 aar og 4 mndr, har vaert bleiefri i 2 uker naa, uten noen uhell. Vi har ikke gjort noe spesielt, hun bare sluttet av seg selv egentlig. hun er hjemme med meg og lillesoesteren saa kanskje det har hjulpet.. ikke saa mye stressete situasjoner som det kanskje er i en barnehagehverdag. uansett hun fikk noen klistremerker og et lite album til aa ha de i og liker aa pusle med det naar hun er paa potten.

Skrevet

Hei!

Vi har innført at hun får en liten(!!) bit sjokolade når hun bærsjer, men ingenting når hun tisser. Og det går i rekordfart...i løpet av noen dager er hun hun tørr om dagen og kommer å sier fra når hun skal på do. Mor er helt sjokkert over at det går an!! Er ikke noe for godteri som belønning, men en liten bit går nå an.... Lykke til!

Skrevet

sjokolade skal jeg også prøve:) min har fått klistremerker, men bryr seg ikke noe om det. var gøy et par dager med så over igjen. hvis det går på rekordtid, er det jo ikke noe fare for tennene mener no jeg da:) vet han elsker sjokolade, er nok det beste han får, så skjønner ikke at jeg ike har tenkt på det før!!

Skrevet

Har har vi måttet gå over til å friste med pakke, da. Hvis hun tisser på do i bhg idag får hun e npakke når vi kommer hjem. I tillegg til klistremerkene da. Hun er veldig både og, noen ganger er det greit å gå men ofte sier hun bare nei. Og ville ike ta av seg bleia i bhg idag da vi kom, så jeg s ahun kunne ha den på til hun hadde spist eplet sitt. Som sagt, hun er ikke helt happy med det så jeg syns det er vanskelig å vite hvor mye man skal "presse på" liksom...

Skrevet

Vi gir sjokolade når han bæsjer på potta. Hadde ikke tenkt at han skulle bli bleiefri enda, men jeg sa til han at hvis han måtte bæsje så kunne vi gå på potta og så skulle han få sjokolade. Er kun i bhg og når vi er mad andre det går i bleia ellers i potta. Tenkte å ta av bleia til sommeren. Han er forresten 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...