Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Hvorfor er vi så likegyldige til behandlingsformer som kan kurere mange krefttilfeller ? Vet vi for lite ? Får vi får lite informasjon fra leger og media ? Hvorfor bekjentgjøres ikke vitenskapelig beviste kurer som kan kurere kreft ? Hvilke mektige krefter har gevinst av at vi ikke informeres ? Vitamin B17 har vært kjent i flere tiår, men det er blitt sett på som kvakksalveri av medisinere. En kjent amerikansk samfunnskritiker og professor i medievitenskap, G. Edward Griffin, gjorde noe med dette og skapte blest rundt temaet i USA med sin bok. Boken heter En verden uten kreft Historien om vitamin B17. Den var aldri blitt skrevet, hvis ikke Griffin hadde møtt legen John A. Richardson. Doktor Richardson behandlet kreftpasienter med vitamin B17, og opplevde at tilsynelatende håpløse tilfeller ble friske. Da medisinske myndigheter oppdaget dette, fikk han trøbbel. Siden offentligheten trengte beviser på hvorfor det han gjorde fungerte, ba han Griffin om hjelp, siden Griffin verken var lege eller hadde medisinsk bakgrunn. Så begynte flere års intens sannhetssøkning i kreftmedisinens og naturens verden. Da fant Griffin ut at det er flere mennesker i verden som lever av kreft enn som dør av det. Millioner av mennesker tjener enda flere millioner på å behandle kreft med kirurgi, stråling og kjemoterapimedisin. Farmasien tjener ikke store penger på å forske på naturlige stoffer, siden det ikke er mulig å ta patent på disse. Derfor er ikke kreftbehandling med vitamin B17 interessant for legeindustrien. Videre leser jeg at Griffin også møtte biokjemiker Ernst T. Krebs Jr., som i 1952 oppdaget at vitamin B17 kan drepe kreftceller. Teorien er at kreft er en mangelsykdom at man ikke har nok av et essensielt næringsstoff. Krebs og Griffin mente at hvis alle hadde fått nok vitamin B17, ville kreft være et ukjent fenomen. Dyr velger instinktivt vitamin B17. Aper i dyrehager som får fersken eller aprikoser, tar bort fruktkjøttet, knekker den harde kjernen, og spiser frøene som er igjen. Aprikoskjernefrø er en av de mest konsentrerte kildene til B17 som finnes i naturen. Andre kilder er bitre mandler, nektarinkjernefrø, plommekjernefrø, kirsebær, ferskenkjernefrø, eplefrø, gress med brede blader (som blant annet hunder og katter spiser), linfrø m.m. Den norske legen Roar Strand ved Kilden Helse i Oslo, er positiv til Griffins bok. Doktor Strand er virkelig en modig lege som sier følgende: «Boken bekrefter alt jeg hadde oppdaget på legestudiet, at vi manipuleres av farmasiindustrien.» Doktor Strand sier videre at begynner du å snakke om naturstoffer eller B17 på sykehus, så ryker karrieren din. Du får verken forfremmelsen eller overlegestillingen du ønsker deg. Er dette årsaken til at de fleste leger ikke tør uttale seg om naturmidler? Aprikoskjernefrø og andre former for vitamin B17 er ulovlig å selge her i Norge. Hvorfor? Er Statens legemiddelverk redd for at folk skal få hjelp fra vitamin B17, slik at de tjener mindre penger? Eller hva er årsaken? Jeg har i hvert fall bestemt meg for å gå til innkjøp av aprikoser, og bruke nøtteknekker for å nå inn til frøene. Når tre-fire aprikoser per dag er nok, så hvorfor ikke prøve ? Det " verste " som kan skje...er at du blir FRISK !! Det liker ikke kreftindustrien noe særlig....de tjener ikke fem øre på at du blir kreftfri. Vær også klar over at B17 kan brukes som forebyggende. Og som om dette ikke er nok : Mattilsynet ( les vårt overformynderi) har forbudt salg av aprikoskjerner i Norge under helt feilaktig og desinformerende informasjon. Vi blir rundlurt i dette landet her !
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Når medisinere avskriver noe som kvakksalveri, er det veldig ofte fordi det er nettopp det/mangler forskning/mangler dokumentasjon etc.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 En god venninne av mamma fikk leukemi for fire år siden. Fikk 2-6 mnd å leve. Hun lever i beste velgående. Legene er helt forbløffet. Hun har gått på B17-vitaminer i flere år. En landsby nede i et-eller-annet land bruker aprikoskjerner i alt de lager. Rikdom måles etter hvor mange aprikostrær du har. Ingen har noensinne hatt kreft, og de lever alle til 100 og lenger. Så hva er det, da? Flaks? Sammentreff? Og hvorfor er det nesten umulig å få tak i disse vitaminene?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Og, bare til informasjon: mamma kjenner en som holder til i Tønsberg som importerer og selger disse vitaminene. De koster selvsagt skjorta.
Krøllefrøken Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Interessant. Hvordan kan man si at et naturlig stoff er kvakksalveri da? Det burde jo være opp til hver enkelt om man vil ha dette stoffet, hvis det er naturlig og man ikke tar skade av det. Mener faktisk å ha lest en blogg om en mann i 30-årene som har kreft, og ble gitt opp av norske leger. han dro til usa og ble behandlet med noe vitaminer, mulig det samme som du prater om her.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Hvis du tror, Pila, at legemiddelindustrien ikke tenker penger, tar du skammelig feil. Dessverre.
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Selvsagt tenker legemiddelindustrien penger. Men at hele verdens legestand er moralsk forkrøplede og fullstendig i lomma på legemiddelindustrien har jeg minimalt med tro på. Fancy argumentasjon her oppe, forresten. "Hvordan kan man si at et naturlig stoff er kvakksalveri?" Nei, sukkerpiller funker nok utmerket mot det meste. Sukker er jo naturlig, after all. Det er så langt ingen som har kommet med annet enn anekdoter for å bevise effekt av b17. Akkurat som med Snåsamannen. Moderne medisin, derimot, baserer seg på vitenskapelig forskning.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Det er bare å kaste seg over google, Pila.
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Ja, hva vet ikke google... myndighetene lurer oss, det hele er en gigantkonspirasjon for at vi alle skal dø i kreft, leger er onde og i lomma på legemiddelindustrien. Dessuten var det Bush som stod bak 9/11 og holocaust fant aldri sted. Klart det.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Umulig å få ta i?? Tok et søk på kvasir og der poppa det opp; Hvordan bestille B17 vitamin lovlig... Så så veldig vanskelig er det nok ikke... Det vil alltid komme noe "nytt og revolusjonerende" innen kreftbehandlingen som ikke er anerkjent eller som er godt nok vitenskapelig testet..ikke lenge siden var det sopp fra asia som var det store. Folk kjøpte flasker med dette for 4-5000 kroner pr. stk. Bare tull selvsagt, men også her lå det mye informasjon på nettet om hvor fantastisk dette var osv. Jeg jobber på en lindrende enhet. 90 % har kreft og jeg fortår godt at pårørende tyr til ALT mulig forskjellig for å redde sine kjære..MEN de er ingen som har overlevd..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Den norske legen Roar Strand ved Kilden Helse i Oslo, er positiv til Griffins bok. Doktor Strand er virkelig en modig lege som sier følgende: «Boken bekrefter alt jeg hadde oppdaget på legestudiet, at vi manipuleres av farmasiindustrien.» Doktor Strand sier videre at begynner du å snakke om naturstoffer eller B17 på sykehus, så ryker karrieren din. Du får verken forfremmelsen eller overlegestillingen du ønsker deg. Er dette årsaken til at de fleste leger ikke tør uttale seg om naturmidler? Klippet og limt fra oa.no. Litt utenom tema, men jeg er overrasket over hvor naiv du er, Pila. Jeg kjenner deg ikke, men har fått inntrykk av at du har sterke meninger om det meste. Men alt myndighetene sier, sluker du rått?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Enig med pila her... På google kan alle som vil legge ut propaganda...man bør lese artikler med et kritisk blikk. De seriøse artiklene ligger i databaser som PubMed, Cinahl, Ebsco og lignende...
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 HI snakker så om legemiddelindustrien tjener store penger på kreftpasienter, MEN bakmennene for B17 tjener vel ikke så verst de heller vil jeg tro. Desperate mennesker på jakt etter en kur mot kreft....hmmmmm
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Gjesp. Oi, en lege som sier noe. Da må det være sant. I motsetning til det alle de andre legene sier. Det er ikke nevneverdig naivt å ikke være konspirasjonsteoretiker, men spis så mye kjerner du vil om du får kreft, du. Cellegift er jo neppe særlig stas.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 OK. Dere får mene hva dere vil. Jeg (ikke HI, bare så det er sagt) skal ikke få dere til å tro hverken det ene eller det andre. Det er veldig enkelt å forstå at ting ikke alltid er sånn som det ser ut som, men det får dere finne ut av selv.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har lest utallige historier om folk som har vært oppgitt og tatt b17. De har blit 100% friske. Så den kan du dra lengre på landet med neffi.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #17 Skrevet 12. mars 2009 Når skal folk fortså at det ikke kommer ann på hva man putter i seg, men hva men har i hodet? Mind before matter - alltid! Man blir ikke "rammet" av kreft. Ikke før folk forstår dette vil det være mulig å kurere seg ved hjelp av å stappe ting i kroppen, det ligger i hodet alt sammen.
Krøllefrøken Skrevet 12. mars 2009 #18 Skrevet 12. mars 2009 pila: Hva var feil med at jeg lurte på hvordan et naturlig stoff kan være kvakksalveri?? Det var ikke et argument, det var et spørsmål. Jeg forstår at det slettes ikke er sikkert at b17 forebygger og kurerer kreft. Men folk må vel få lov til å ha troen på at dette fungerer uten å bli betegnet som en kvakksalver! Naturmedisin har jo en effekt i mange andre tilfeller, selv om det alene som regel ikke er nok til å kurere.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #19 Skrevet 12. mars 2009 Dette er jo ikke bare google. Det står skrevet i aviser og blader (historier fra mannen i gata) nesten hver uke. Norske mennensker oppgitt i kreft, helt friske av b17. Ikke en artikkel, men mange forskjellige fra mange forskjellige norske borgere som har blitt friske. Er det også oppspinn?
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #20 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan vet man at det er B17 man er blitt frisk av? Flere og flere overlever kreftdiagnosen uten B17... B17 inneholder forøvrig cyanid og blåsyre...som er farlig i store mengder, men det ble tydeligvis ikke nevnt..og det er jo ganske store mengder man skal ha i seg for å ha effekt...
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #21 Skrevet 12. mars 2009 Det kan godt hende stoffet kan ha effekt på noen. Men det finnes så vidt jeg kan se ikke ordentlig forskning på det, og da skjønner jeg godt at legestanden ikke uten videre omfavner det. Det meste jeg finner på google er propagandapreget og ser nesten nyreligiøst ut. Passe useriøst. Det du gjentar og gjentar er anekdoter og intet annet. Ingen seriøs medisiner baserer sin behandling på anekdoter.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #22 Skrevet 12. mars 2009 Og hvor mye har ikke de menneskene fått får å komme med en historie?? Akkurat med alle som står frem og reklamerer for diverse slankepiller..
Gjest -<<- Skrevet 12. mars 2009 #23 Skrevet 12. mars 2009 Kvakksalveri vil være å presentere ikke-effektivt preparat som medisin for faktisk sykdom. Jeg kan godt si at hvetemel eller furubark er medisin for f.eks astma, men selv om stoffene er naturlige som bare det er det da ingen som helst grunn til at de skulle ha effekt som medisin på dette. Tro må folk gladelig gjøre, på både snåsamann, jesus og b17. Men man er kvakksalver om man tar seg betalt for medisin uten dokumentert effekt, samme om den er kjemisk fremstilt eller plukket i skauen.
Krøllefrøken Skrevet 12. mars 2009 #24 Skrevet 12. mars 2009 Det var et konstruktivt og opplysende svar. Mye bedre det enn å kritisiere min "argumentasjon" som bare var et spørsmål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå