nybebis Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Ring noen som har med dette å gjøre, noen profosjonelle. Få det sjekket ut! Vi bodde i en råtten leilighet i England i et år og vi fikk begge masse utslett i armhule ol. og soppinfeksjoner. dette ble borte da vi flyttet! Ikke bra!
Nattinatta Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 svarte deg på den andre tråden... det der høres ikke bra ut.. du MÅ få noen til å sjekke dette.. eller komme deg ut så fortsom f*** seriøst.
Tredjemann på vei :D Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 jadajada, jeg vet jo det! men hvor enkelt tror du det er å finne en 3-roms til en ok pris i Trondheim da? Sånn med en gang? Uansett virket ikke denne leiligheten som den hadde noen feil da vi flyttet inn for 2 år siden heller, så har ingen garanti for at neste leilighet er muggfri... Planen er å ta over huset til farfaren min den dagen han ikke greier sitte med det lenger (og han er 90 år straks), så vi skal vente med å kjøpe bolig før den tid. Huset hans er helt tørt og flott! Men i mellomtiden må vi leie... Og da håper jeg bare vi slipper disse plagene den dagen vi kommer oss inn i en muggfri bolig!
nybebis Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Da jeg sa det ble borte, så tok det faktisk litt tid! Du burde ikke bo slik! Og særlig ikke med barn ( Jeg husker ikke den forige tråden din, men jeg regner med at det er barn i bildet siden du er på denne siden). vi hadde ikke barn da vi bodde der vi bodde. Men tro du meg; hadde vi hatt det hadde jeg flyttet og saksøkt! Det er ikke bra!
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Bodde i en leilighet i et år for endel år sia, og både jeg og guttungen ble sjuke, vi flytta ut og ble friske etter bare ei ukes tid. Viste seg i ettertid at det var store skjulte muggskader på bad og kjøkken etter en gammel vannskade i leiligheten i etasjen over, jeg flytta pga merkelig lukt og fordi jeg hadde mistanke til at den skyltes muggsopp. Det samme har jeg hørt av andre, de har kommet seg igjen så fram til at de flytter inn et sted uten muggsopp, lurt å sjekke grundig før man velger ny bolig, og husk at ikke all mugg vises åpent heller, kan ligge skjult under gulv. Husk at hvis utleier har lufta godt før visning så kan lukta være borte ei stund og da er det nesten umulig å oppdage før man har flytta inn.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Jeg vil ikke anbefale å bo i bolig med mugg i lengre tid...da risikerer man både astma og andre langtidseffekter. At vi ble friske raskt var nok ene og alene det at vi flytta så fort jeg hadde mistanke til at det var noe i leiligheten som gjorde oss sjuke.
******* Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Jeg fikk astma av å bo i et hus med muggsopp. Måtte bruke medisiner hver dag. Etter vi flyttet inn i nybygd hus, ble jeg mye bedre. Men d har ikke gått helt vekk. De dager det er veldig rått og vått ute,blir jeg veldig pipete og tungpustet. Blir ekstra ille ved forkjølelse. Så det går nok ikke helt bort, men jeg er mye mye bedre.
Tredjemann på vei :D Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2009 Takk for svar alle sammen! Og selvsagt skal vi flytte så fort vi kan, men som sagt så er det ikke enkelt å finne noe bra og stort nok med en gang. Har jo sett disse tingene lenge, og skulle flyttet før, men orket ikke da jeg var gravid sist og etter fødsel ble alt bare stress med babyen og sambo i ny jobb osv... Har bare ikke hatt tid... Og ikke har jeg lappen enda heller, så kan ikke ta flytting alene (sambo påstår han ikke har tid til det før sommeren p.g.a veldig mye å gjøre ift. jobben). Sitter på finn.no og sjekker hver dag, men finner ikke mye aktuelt... Håper virkelig vi ikke blir kronisk syke noen av oss...
nybebis Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Da har vi mast på deg alle sammen ;o) Lykke til. håper dere finner noe snart!
Ajam Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Har også bodd i en slik leilighet.. Vi bodde der i 4 år. Var sammen med en annen den gangen, vi fikk ikke barn sammen. Men vi fikk oss kattunge. Hun ble veldig syk etterhvert. Hun har fått astma allergi. Sliter veldig om våren. Hun er 11 år i dag.
Hierofanten Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Vi bodde engang i en leilighet med muggsopp. Så ingen tegn til soppen da vi flyttet inn. Men noen mnd etter innflytting så fikk jenta på ca 1 år tegn på astma. Hun ble aldri kvitt en hoste og var ikke i form. Vi visste ikke at det kom av leiligheten. Jeg skjønte det da hun ble helt symptomfri da vi var på ferie i 14 dager. Da forsvant hosten og alt det andre. Den kom tilbake når vi kom hjem fra ferien. Vi flyttet så snart det var mulig og da ble plagene hennes og våre borte. Det er utrolig farlig å bo i en leiliehet med muggsopp. Forskning sier det er farligere enn å bo i et hjem hvor det røykes.
Snuppa! Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan merket du at der var muggsopp? Her er det noe mørkegrønt nederst på kanten av alle vinduene på stua, blir fort fuktig i vinduet hvis jeg ikke lufter ut, blir endel fyring for kråkene her for å si det sånn. Prøvde å vaske det bort, men da flassa bare malingen av. Er det noe sånt dere har? Bor i kjellerleilighet.
fox`y Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Høres ut som leiligehten jeg leide i trondheim for litt over 2 år siden. ikke bra altså. guttn min fikk astma av d å konstante luftveisinnfeksjonen ( som desverre ikke har gitt seg), Jeg plagdes mye med migrene,kløe,å pusteproblemer. d er jeg kvitt nå, har ikke hatt migreneanfall siden jeg flyttet ut:)
Omr Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Jeg leste innlegget ditt i går, og etter å ha lest noen av svarene er jeg nødt til å svare deg: De fleste som har svart deg refererer til store muggforekomster: Gjerne skjult inne i vegg eller i våtrom. Du spurte om litt mugg i vinduskarmen som du vasket bort. Ta det helt med ro: Du har nå fått det bort, og kommer det igjen - så er det bare å vaske igjen:) Holder du vinduskarmene tørre (hold badedøra lukket, og vindu på bad på gløtt når du dusjer), så er du fort kvitt dette. Tenker du ikke har merket at det har vært litt mugg før du oppdaget det. Så ikke bli for oppskaket av svara du får;) Som du sikkert forstår, er det ingen grunn til å flytte;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå