Gå til innhold

Er ikke (kaldt) vann gratis i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sier mannen min....jeg vet der jeg kommer fra (USA) må man betale for vann uansett...jeg er litt forsiktig med vann (slår av når jeg pusser tennene o.l.) men det erter mannen min meg for, han sier at vann er gratis i Norge! Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, er jo noe som heter vann og kloakk avgift.

Skrevet

Vi betaler vel for vannet gjennom vann og avløpsavgifter...så jeg også skrur av vannet når jeg pusser tenner og lignende...

Skrevet

Vi har vannmåler og betaler for vannet! Kaldt eller varmt! Og så kommer jo strøm utenom der igjen for å feks varme opp det varme vannet!

Skrevet

Egentlig ikke, dere betaler for det i kommunale avgifter.

Skrevet

vel ikke helt gratis du betaler for vann i kommuneavgiftene mener det er vann , feiing og gråvann

noen kommuner har vann måler og en betaler for forbruket mens andre har faste saster på det

Skrevet

Jeg skjønner at vi betaler avgifter, men måler de hvor mye vann vi bruker og regner ut derfra eller betaler man en fast sum unansett for mye man har brukt?

Skrevet

Det er mest vanlig å ha en fast avgift, men noen kommuner har målere. Dere ville nok visst om det dersom dere hadde måler.

Skrevet

Det hores merkelig ut. Vi har også vannmåler, og den leser mengden av vann, men skiller da ikke mellom varmt og kaldt. varmt vann f9r jo selvsagt en tillegs avgift i for av elektrisitet, som brukes til og varme opp vannet. Varmt vann som sådan koster ikke mer enn kaldt vel?

Vi gjor det samme, lar ikke vann renne når vi pusser tenner osv. Men det er vel de storre 'maskinene' som oker forbruket mest.

Skrevet

vis du har vann måler så betaler du for forbruket vis ikke er det faste satset uansett hvor mye du bruker ,men se på din kommune sin side det bør stå om det der

Skrevet

Ok, takk, det er ikke sikkert da, jeg følger ikke så godt med! LOL!

Skrevet

Hæ? Er det sant? Så det er kommunen som bestemmer om du skal ha faste satser el ikke? Det må da vËre store forskjeller fra kommune til kommune hva man betaler da? For et nisse system! HMF!

Skrevet

og i vår kommune er vi utstyrt med vannmåler.

Skrevet

Vi har faste kommunale avgifter.

9500 i året for vann, kloakk, søppeltømming, snømåking osv osv

Skrevet

Vi har vannmåler. Jeg skulle ønske vi hadde en fast avgift, for da slapp jeg å bekymre meg for om vi bruker mye vann. Vann og kloakk er dyrt.. Eller dvs kloakken er dyr..

Skrevet

Vi har gratis vann , bor på bygda og har egen brønn.Ikke tilknytte det kommunale... men de i byer har ofte vann målere og betaler for alt vannet de bruker.

Skrevet

Fy flate så urettferdig! he-he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...