lillstrumpan Skrevet 12. mars 2009 #1 Del Skrevet 12. mars 2009 Jag har bott i Norge sedan sommaren 2006 och är folkbokförd i landet. Har jobbat sedan första dagen jag och min sambo flyttade hit. År 2007 tjänade jag 222 000kr och år 2008 245 000 kr. Jag har ett kontrakt på 25h/v, men har i stort sett jobbar fullt ändå. Nu i finanskrisen är det inte säkert att jag får jobba mer än de timmar jag har på mitt kontrakt. Detta kan innebära att jag i värsta fall får en lön på 175 000 kr för 2009. Min fråga är nu om de räknar ut ett snittvärde av det jag tjänat de tre sista åren eller om de bara räknar på det jag tjänade 2009? Lönen för 2009 avviker ju ganska mycket från det jag tjänat de två sista åren. Jag är inte gravid ännu, men jag och min sambo vill snart ha barn, men känner att det kan vara bra att kolla upp hur vi får det ekonomiskt först, så man inte står där med magen och får en rejäl överraskning Hoppas naturligtvis att det löser sig på jobbet och att jag får arbeta mer, men det vet man ju inte. Är inte kul att skaffa nytt jobb för att sedan bli gravid det första man gör, vore nog inte så poppis hos arbetsgivaren.. Tacksam för svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139791694-vad-f%C3%A5r-jag-f%C3%B6r-f%C3%B6r%C3%A4ldrapeng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå