Gå til innhold

Rester..igen

Achieved my Everest79-♀2010

Anbefalte innlegg

Hej

Drtta är helt otroligt, va på kontroll idag efter utskrapningen jag hade 6/3 å där va det igen rester. Har fått timme till hysteroskopi+utskrapning på måndag. E det möjligt? Först får jag två MA där fostret gett upp i uke 7 å så flere utskrapninger båda gångerna pga placenta rester.. borde inte detta vara nog för att få en utredning. För mej verkar det så tydligt att nått är fel då det endast är 3-5% som trenger en ny utskrapning å det kan inte vara ren otur att jag behövt det båda gångerna!

Någon som varit med om detta?

Fortsetter under...

Igjen? Har du hatt noen blødninger som ikke ville gi seg, eller var det ved en rutinekontroll nå at det ble oppdaget rester?

Har ikke vært gjennom det, så vet ikke noe om det, men det må jo være ekstremt uflaks.. De må jo bare sette seg ned sammen med deg og enten forklare eller utrede. Ja, det syns jeg!

Lykke til!

Hade ju utskrapning för under en vecka sedan å har blød litt varje dag men inte nå mycke, bara lysrosa vilket är normalt. Va rutinkontroll pga allt som hände förra gången. legen ville ge mej helgen för å se om det hade minskat till på måndag å om inte blir det hysteroskopi+utskrapning=( är så otroligt lessen.. känns som om det aldrig blir nått slut på detta.

Legen menade att detta var valdigt konstigt å jag har fått timme i maj hos en spesialist på Ullevål plus att jag pressar på min fastlege om att få ta blodprov för blodgjenomströmningen till livmodern.. men e just nu livrädd att jag ska få veta att jag inte kommer kunna bära fram ett barn. Känns otroligt surt å behöva sitta å berätta för min fastlege om vilka analyser de bör göra på blodet mitt!! Suck, borde verligen inte behöva förhålla se till fastlegen i en sådan här situation.

Men blir väll inte bättre av att jag är bitter så får försöka tänka positivt istället. Blir ju iallafall lätt gravida å det e ju positivt!

Kram

Når du skal inn på mandag, så må du jo kunne få mulighet til å snakke med en av gynekologene før eller etter inngrepet? Jeg ville bedt om det eller evt mast til de ble drittlei av meg.. Får du ikke det, så får du ringe gyn.pol (hvis det er der du har time i mai) og bedt om å få fremskyndet.. Det hender jo de får avbestillinger og!

Nei, syns ikke man skal måtte forholde seg til fastlegen når det gjelder sånne ting. De har mye viten og kunnskap, men ikke nok til å kunne hjelpe med disse problemstillingene.

Håper ihvertfall det løser seg for deg snart!

Annonse

Ja det e otroligt trist!! MEN det som är bra är at de nu sänt mej till spesialist på habituell abort, noe man inte får förän man mist tre gånger! Hoppas bara de följer det upp å inte bara ger mej en timme å det va det.

Kanske detta är orsaken till att jag mister, legen sa att morkaka växer sej så otroligt fast hos mej att den inte kommer ut vid utskrapning.. så på måndag får jag även hysteroskopi å då ser de ju om jag har skillevegg el muskelknut el nått annat som kan göra att jag mister. Om livmoren min ser fin ut så är iallafall en ting kryssad av listan på orsaker till att jag mister.

Försöker se positivt på detta men det är svårt. Tror kanske min bästa veninna är gravid, hon skulle ta testen idag å har inte ringt så då antar jag att det är positivt. Ä ju super glad för hennes skull men e tungt just nu.. om en mnd känns det bättre, det vet jag!

Tack för att ni bryr er!!

Kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...