2.gangs Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Gutten vår er nå 13 måneder. Han har veldig flatt bakhode, og det ser ikke ut til at det bedres av seg selv slik som fysioterapeut og helsesøster har sagt. Jeg har lest litt om osteopati, og ser at noen har brukt det ifht flatt hode. Er det noen her som har erfaring med det, og hvor seint kan det brukes ifht å rette opp i skjevheten? Regner med hodet snart har sin "faste fasong", så vet ikke om det er for sent å prøve osteopat?
Septemberprinsen Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Dette hørtes interessant ut, så jeg dytter litt på tråden i håp om at noen har informasjon å dele.
Dubros Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Hei! Vi har gått til osteopat ifht hodefasongen til gutten min. Han var flat og noe skjev på ene sida. VI startet da han var drøye 7 mnd og hadde 3-4 behandlinger med 14 dagers mellomrom. Vi synes hodet har blitt bedre og det har fått en rundere fasong. Vanskelig å si hvordan det ville blitt uten behandling da... Min gutt ble tatt med sugekopp, noe som kan skape spenninger etc som de forsøker å løse opp i. Disse spenningene kan gjøre at hodet ikke vokser ut der det er for "stramt". Litt vanskelig å forklare, men det høres veldig logisk ut når osteopaten viser og forklarer på tegninger.
Tulla08 Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Her har vi hatt god effekt av behandlingen. Kunne se det tydelig etter en behandling... Så jeg vet det ikke var tilfeldig! Men tror gutten din er på grensa til når det lar seg gjøre å endre på frasongen.. Enten er det 12 mnd eller 18 mnd... Litt usikker... Men det er vel bare å høre med osteopaten...
2.gangs Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2009 Ringte osteopaten, og han sa det ikke var for sent å begynne behandlingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå