2.gangs Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Gutten vår er nå 13 måneder. Han har veldig flatt bakhode, og det ser ikke ut til at det bedres av seg selv slik som fysioterapeut og helsesøster har sagt. Jeg har lest litt om osteopati, og ser at noen har brukt det ifht flatt hode. Er det noen her som har erfaring med det, og hvor seint kan det brukes ifht å rette opp i skjevheten? Regner med hodet snart har sin "faste fasong", så vet ikke om det er for sent å prøve osteopat?
alvis Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en gutt som er 16 mnd og han har også et veldig flatt bakhode. Det har blitt mye bedre enn det var og nå når han har fått hår ser man ikke det så godt. ( eller hvis han bader og håret er vått ser man det). Han har blitt mye bedre siden han var 13 mnd! Anyway, vi var til manuell terapeut med ham da han var baby og han sa at det er gode resultat med å rette ut skjevheten hos osteopat. Han sa også at hode ikke blir helt hardt før du er ca 21 år. Så du har god tid:) Vi har ikke prøvd det siden jeg nå føler han nesten er normal.
2.gangs Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2009 Da håper jeg at osteopati-behandling hjelper på han:)
BabyAug Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 hva er det en ostopat gjør som gjør at hodeformen blir bedre? Jenta mi er også flat i bakhodet. En manuell terapeut har fiksa problemene som var i nakken. Nakken var grunnen til at hun lå på en side og ble skjev i bakhodet. Men blir ikke hodet bedre av at nakken er bra igjen? Hehe ble litt teit skrevet men dere skjønner hva jeg mener...
2.gangs Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Gutten vår hadde også dårlig mobilitet i nakken, men dette ble ordnet ganske tidlig. Allikevel så forble hodet helt flatt. Her er en link hvor jeg leste om osteopati hvor det står forklart: http://www.sos-klinikken.no/beh.html Hvis du leser under fødsel, så passet hvertfall vi inn i mange av symtomene. Men spørs om det er for sent for oss.. Jeg får ringe osteopaten vi har bestilt time hos og høre.
2.gangs Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2009 Ringte osteopaten nå, og han sa det ikke var for sent å gjøre noe med hodet. Så da håper jeg det hjelper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå