Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har ikke bil eller sertifikat, og rullestolen har barnet nettopp fått. Jeg søkte om tvillingvogn hjennom hjelpemiddelsentralen, men fikk avslag da de ikke "sponser" vogn til minsten. Og vanlig tvillingvogn er forliten til en 5 åring.
Joikaboll@ Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg tror du vil ha større mulighet om du søker støtte til førerkort og bil :-) Nav og resten av systemet i et nøtteskall. Syntes forresten det var uhørt at du fikk avslag på den søknaden,, du blir jo innestengt i din situasjon. Hvor liten er den minste da? Tenker på bæresele. Jeg kom på en annen mulighet, den tror jeg muligens du kan få igjennom systemet. Hva om du søker om en barnevogn til 5 åringen, og selv betaler andelen for et søskensete? Ellers ville jeg tenkt vanlig tvillingvogn, og sett på muligheter der for å mekke til noe brukbart selv, kanskje med hjelp av en som kan både tenke og sveise.... Trist at systemet velger å stenge inne folk på denne måten. For å få til en ferietur, hva med hyttetur el. og søke om taxi gjennom nav eller kommunen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Hei. Takk for svar. Jeg har søkt om bil og sertifikat, men ting tar tid og så skal lappen tas og det tar ihvertfall tid. Minsten er 12 mnd og bekkenet mitt er ikke bra etter 3 tette fødsler. 3 barn på 4 år. Jeg skal purre på det, og søke grunnstønad på nytt når jeg får regning på transporten til og fra barnehagen. Jeg skal og søke sånn om sånn tt-kort og "lapp i vinduet for funksjonshemmede" + BPA og støttekontakt. Har du erfaring med BPA ?
ekogm Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Klag på denne avgjørelsen. Det bør være mulig å argumentere for at barnet ditt blir isolert dersom du ikke får en egnet vogn. Er dere i et oppfølgingssystem ved et sykehus ? En sosionom bør være istand til å spa opp de rette paragrafene.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Ok, får ta kontakt med dem. Det hjelper jo lite med en enkelvogn, når jeg ikke får kjørt den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå