*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Har tenkt lenge på å gi småen litt maltekstrakt å hindre hard mage, men hvor mye skal man egentlig gi til dagen? Står ikke no på glasset. Og kan man gi det på annen måte enn å ha det i grøten? prøvde ut en liten klatt i grøten i går, og det falt ikke i smak, han spiste nesten ingenting grøt Kan jeg feks mose litt banan og gi han det med det ?
Isaks mamma <3 Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 1 ts om dagen sa helsesøstera til meg, og vi kunne godt gi både malt og svisker. Vi pleier å gi ham en teskje helt for seg selv, og det virker som han liker det. Ellers så kan du sikkert blande med banan ja =)
Lunita_ Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 jeg har brukt malt siden småtten var bitteliten...jeg bruker i ts malt i en flaske mme på 200ml 2 ganger om dagen. hvor mye malt du skal ha må du nesten prøve deg fram med... blir han veldig løs i magen vet du at du har gitt han litt mye. Når du skal ha det i grøten tar du bare litt å blander ut i det varme vannet før du har i grøtpulveret.. tror ikke det er noe særlig å blande det med banan,malten er ganske seig..er nok best i grøt eller melk.
surremus Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Tulla her får en strøken ts til hvert MME måltid på 200 ml, for å stabilisere magen. Hun virker til å trenge det, for når vi har forsøkt å kutte ut, så stopper hele magen opp. Men kan hende du kan ha det i vannet dersom han drikker det? Jeg kom til å tenke på det da jeg en gang, trøtt og susete, skulle lage mat til henne og tok malten oppi før jeg hadde Colleten i. Det løste seg så fint opp, og vil jo gi en søtlig smak på vannet... Vetke jeg
*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2009 skal prøve med både vann og banan, takk for hjelpen
Precious Cargo Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 Hei du! Jeg har en baby som sliter mye med treg mage, og jeg gir ca en halv teskje malt i annenhver flaske mme. Da bæsjer han en gang per dag. MEN: du må IKKE gi banan. Det er det verste du kan gi små mager som har det med å blir trege... Bare spør på helsestasjonen - de vil nok bekrefte det. Både mannen min og jeg sliter med kjip fordøyelse og banan gir alltid trøbbel. Helsesøster sa det til oss sist vi var der: at når vi begynte å gi junior fast føde MÅTTE vi holde oss unna banan. Gir du malt og bana tror jeg du "nuller ut" effekten av malten... Tror det rett og slett er for mye fiber i banan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå