Gå til innhold

Hvordan lærte barnet ditt å sitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg sånn til mini klarer å sitte selv! Tror det er mye mere spennende å leke når man sitter vs å ligge på magen/ryggen.. Men er spent på hvordan han lærer seg dette! Vet at det er individuelt osv, men vil bare høre hvordan det skjedde hos dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu her greide ikke å sette seg opp før hun hadde lært å reise seg - og datt på rumpa :P

Men hun hadde lenge for seg at hun på død og liv skulle vippe seg over på siden og sette seg opp sidelengs. Høstet mange lattermilde tilbakemeldinger der hun lå på siden, delvis støtta på ei arm og vifta med den andre i desperate forsøk på å komme seg opp. Søta :)

Nå greier hun fint å "rygge" seg til sittende fra krabbestilling, sette seg ned fra stående, og vippe ut beina så hun sitter støtt når hun sitter på knær. Hun er åtte mnd. Første gangen hun satte seg selv er vel en måneds tid siden tenker jeg, da hadde hun sittet stødig om jeg satte henne opp et par uker i forveien :)

Skrevet

Mini lærte seg å sitte etter han hadde lært seg å reise seg opp. Han satt først ned på knærne og skjønte etterhvert og flytte bena ut og frem. :-) Da var han rundt 8 mnd.

Skrevet

Hun lærte det selv en kveld hun krabbet rundt. Krabbet en stund før hun kunne det. var ca. 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...