Makka Pakka Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hallo godtfolk. Jeg passer hunden til ei venninne av meg i noen uker og i dag når vi gikk tur gulpet/kastet den opp en svær haug lys brun klumpete slimete ekkel sak. I et par dager nå har den ellers så matglade hunden ikke hatt særlig matlyst, så det er trolig dette som han plaget den. Når vi kom tilbake fra turen fikk den kveldsmat og spiste med god appetitt så nå ser alt ut til å være i orden igjen. Men er dette vanlig, med sånn oppkast altså? Eller kan det være noe den har gumlet i seg uten at vi vet om det og reagert på? (eks en leke eller bæsj, for det vet jeg den liker-- UGH!!!!!). Kan nevne at dette er en stor hund som jeg tror tåler litt.
Korse76♥ Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Cita -min hund- kastet opp før når det ble lenge mellom måltidene. Spesielt om det ble for lenge fra kveldsmat til frokost, evt at vi gikk ut før hun spiste. Det du beskriver ligner på det hun kastet opp, gjerne gulaktig med skum på.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Kan godt være at den har fått i seg noe gugg den måtte få ut igjen, ikke så uvanlig at hunder spiser bæsj fra andre hunder eller dyr. Hvis den kaster opp og det ligger gul/grønt slim/skum med oppkastet betyr det at den ikke har spist på en stund før den kastet opp, men med din høres det ut som det kom opp en del annet ôg. Så lenge den har fått tilbake appetitten og ellers virker i fin form er det mest sannsynlig ingen fare, men hold øye med den. Spesielt leker/tøystykker kan skape problemer hvis han spiser det og flere husplanter kan være giftige så dem er det heller ikke lurt at han går og spiser på....ikke greit å være en småglupsk hund Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå