Gå til innhold

Franske babybutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen vet om noen bra babybutikker i Frankrike?? Skal en tur i april og det hadde jo vært morro og shoppet litt til lillesnupp som kommer i juni :-)

Takker for hjelp!

Skrevet

Ingen???

Skrevet

Helt ærlig,- vi bodde i Frankrike i 3 mnd i forrige permisjon og jeg kjøpte nesten ingen ting, ente opp med å handle nesten bare på H&M der nede også. Det mest kjente franske merket (husker ikke navnet i farten, er et Petit bateau?) finner du her hjemme også, på Baby Shop tror jeg. Klærne er veldig små i størrelsen, trange i "snittet" og ikke laget for at barnet skal ha det bra, bare for at de skal se ut som små voksne. Hvis du skal kjøpe "ordentlige" barneklær er det nesten bare kjempedyre merker, type nesten 1000,- for en body. I vanlige babyklærbutikker finner du mye i ekle, syntetiske stoffer med giftige farger. Nå var jeg veldig negativ...Vi var på rivieriaen, der er det kanskje litt andre butikker enn i resten av Frankrike...

Vil du kjøpe leker finner du derimot fantastisk mye! Kjempefine lekebutikker over alt!

Hvis jeg skal nevne noen spesiell butikkjede du må inn i er det Nature et decouverte. De selger ikke klær men oppdagelsesting for store og små. Masse fine leker, bøker (på fransk men med fine bilder) og kule ting for alle med litt nysgjerrighet og forskertrang i magen. Jeg elsker den butikken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...