Gå til innhold

Har noen vært på Majorstuaklinikken i Bergen?? (samme som Anonymforum)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var det en bra opplevelse? Hvis dere var der i uke 12-14, fikk dere med cdrom og bilder, eller er det kun til de som er der i uke 24-28??

Lurer på om jeg skal gå der (i uke 12) eller nede på bryggen...

Hadde en MA i uke 14 forrig gang, og denne gangen har jeg lyst på UL på samme tid for å se åssen det går med fosteret.

Hva sier dere?! :) Setter stor pris på svar :)

Fortsetter under...

Tja, hva skal jeg si?? Jeg var på 3D ul der i mitt andre svangerskap. Syntes det var en fantastisk opplevelse, veldig arti å se den lille i magen på den måten. Og hun målte jo og styrte på i nesten en time så vi følte oss ganske trygge da vi gikk der i fra.

MEN så ble lille gutten vår født og han hadde trisomi 18.....med en kjempestor hjertefeil.....Og døde når han var 4 mnd gammel. I ettertid ser vi ganske godt de spesielle kjennetegnene på bildene. Og hjertefeilen burde ha blitt oppdaget. Ikke at det hadde betydd noe fra eller til, men jeg ble VELDIG kritisk til ul etter dette og spes til Majorstuaklinikken. Ei venninne som var der noen måneder etter meg, og etter sønnen vår var født, stilte hun legen der skikkelig til veggs og til slutt måtte hun innrømme at hun ikke var god på hjerter.... Da blir jeg litt kritisk til profesjonaliteten. Dersom vi er så heldige å bli gravid igjen kommer jeg IKKE til å ta en slik ul igjen.

Jeg var i uke 28 da vi var der.

Jeg har jobbet i helsevesenet selv så jeg vet jo at UL ikke er en 100% riktig undersøkelse, men det jeg er kritisk til er at det forteller de sjelden til foreldre. Derfor tror mange at når legen sier at alt ser bra ut så er ungen frisk. Sånn er det jo definitivt ikke. Og på hjemmesia til Majorstuaklinikken så reklamerer de med at det er mye enklere å se avvik på 3D ul enn på vanlig.... Jeg har skrevet brev til dem om våre opplevelser men jeg har ikke klart å sende det enda....

Men når det ble så galt så er jeg jo glad for at vi ikke visste noe. Da hadde det blitt et veldig trasig svangerskap tror jeg. Det er også en grunn til at jeg ikke kommer til å ta en sånn UL en gang til.

Vi var jo heldige som fikk 4 mnd med gutten vår, vi ble forespeilet maks en uke.

• 2 uker senere...

Hei!

Eg vil absolutt anbefala Majorstuaklinikken i Bergen! Me var der på tidleg UL i veke 12, og igjen i veke 34. Me valgte å gå der tidleg fordi terminen var veldig usikker sidan eg ikkje hadde hatt regelmessig mens før eg vart gravid. Det er òg tilfelle av ryggmargsbrokk i fam. Pappaen syntes det var veldig stas å sjå Knøtte turna rundt inni der. Trur svangerskapet med eitt vart meir verkeleg for han då. Dette var 2D, og me fekk med oss ca. 10 bilder heim.

I veke 34 valgte me 3D-UL, sjølv om det var i det seinaste laget for å få fine bilete. ME valgte dette fordi MK sin termin og terminen på sjukehuset sprika, og så ville eg sjå ca. kor stor han var. Me var veldig heldige, og fekk ei fantastisk oppleving av å sjå guten våras "live" medan han sparka og fekta med armane, og gjorde grimasar med munnen. Me fekk med oss ein haug med bilder både på papir og cd, samt videosnutt. No gledar me oss veldig til at han kjeme ut!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...