Gjest Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Gutten min blir 3 år til sommeren, og har den siste tiden vært plaget med mareritt om " kaninen " som han selv sier. Han våkner og er så redd, gråter så sårt, og er virkelig lei seg. Han har hatt mareitt før også, men nå forteller han om " kaninen. " Han er redd for å legge seg, og sier han har vondt i magen sin... Mistenker at det er på Playhouse Disney at han har sett kaninen, er en tegnefilm-serie der om kaniner, der den ene kaninen er slem mot de andre, stjeler gulerøttene osv.... Hva annet kan det være? Hva skal jeg gjøre? Vi trøster og snakker med han, forteller at det ikke er noe å være redd for, men han ER jo redd.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Uff, det er aldri lett når de små er redde! Det viktigste er vel å vise forståelse for at han faktisk ER redd. Er jo somregel ikke noe å være redd for, men sånn er det jo med oss voksne også. Jeg er eks redd for å gå alene i mørket, men jeg VET jo at det ikke er noe farligere enn på dager ( her vi bor er det ikke det) Men jeg er redd likevel, hjelper ikke at noen sier at det ikke er farlig, jeg er redd uansett, he he. Sånn tenker jeg det er med barna også, der trenger forståelse... Går jo an å se tv sammen med han og høre om det er den kaninen han er redd for??? Event forklare at han bare er på tv og ikke kan komme inn på rommet, for der passer dere på??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå