Gå til innhold

Kjøre i gang natta

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Stakkars liten skrek helt hysterisk i stad da hun ble puttet i seng litt tidligere enn vanlig fordi hun virket ganske så trøtt ja! Jeg klarte ikke å roe henne inne på soverommet, så det ble til at vi gikk for mannen min sin løsning. Puttet henne i dynedressen med pysjen på, knyttet på lue, og så kjørte vi oss en tur. Da jeg hadde tatt på henne dressen og satte henne i bilstolen her inne, smilte hun, den lille luringen.

Nå sitter hun og sover i bilstolen ute i gangen, men skal straks hente henne inn, kle av ytterklær, mate og legge henne i seng. Håper det skal gå bra.

Hun er såvidt passert 3 måneder, og vi har ikke helt gode rutiner ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, hun er sikker søt der hun sitter :)

Her hadde vi ikke særlig rutiner da hun var på den alderen heller, men plutselig forandret alt seg, og innen hun var 3,5 mnd. hadde hun selv funnet kjempefine rutiner :)

Cluet for oss var å kle på henne pysj i 7-tiden uansett om hun var trøtt eller ikke, så kunne vi bare puppe og legge henne når vi så at hun var trøtt nok - uansett om det var kl. 22. Fra hun var rundt 4,5 mnd. tok hun faktisk kvelden i 19-tiden, pysjritualet har vi fortsatt til den tiden og nå er hun 8 mnd.

Skrevet

Så utrolig søtt! Funker det så hvorfor ikke. Det er noen snodige ting vi gjør noen ganger med de :D

Skrevet

MIn erfaring er at rutiner kommer av seg selv. Ikke stress med pysj og tvansglegging, det blir bare frustrasjon. De fleste barn jeg kjenner legger seg rundt 19 innen de er 4-5 måneder. Da er det jo greit å innføre leggerutiner som grøt, bad, pysj, melk etc for å holde på en god vane.

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Det gikk helt strålende å flytte henne fra bilstolen til senga! :-)

jeg hadde selv litt feber i går, og var ikke helt i form, så jeg orket ikke å "kjempe" med legging.

Hun pleier normalt å kunne legges i seng i 21 - 21:30-tiden, men igår prøvde vi allerede i 20-tiden. Antagelig derfor det skar seg så veldig. Men helt greif for meg med en liten biltur. Der sovner hun jo umiddelbart! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...