Gå til innhold

Noen som har blitt kjeftet skikkelig ut av fremmedfolk? Jeg fikk meg et stort sjokk i dag:(

Anbefalte innlegg

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

En tilsynelatende koselig jente som jobbet i barnehagen til våre barn hadde problemer. Vi hjalp henne ut med å få leie hos oss. Hun slapp å betale depositum og pga at hun ikke hadde penger fikk hun lov til å betale leie etterskuddsvis istede for forskuddsvis. Leiekontrakt ble heller ikke skrevet. Det er mange grunner til at det ble som det ble. Blir formye å skrive om alt det her tror jeg. Men vi vet jo at vi ha vært kjempedumme og angrer fælt.

Alt vi har gjort, har vi gjor for å hjelpe henne å gjøre det best mulig for henne. Men nå som hun har flyttet ut, nekter hun å betale resten av husleien, vaske leiligheten og reparere det hunden hennes hat tygget i stykker. Vi tenkte å ta saken til forliksrådet for å komme til en enighet. Pengene er ikke så farlig, men syntes det er kjempesurt at hun skal slippe unna med å være så slem. Dette har vi gitt henne beskjed om.

Og i dag ringte det på døren. Der sto det en kjempesinna dame i 50 årene og kjeftet meg ut. Hun hadde ringt politiet og skulle anmelde oss for å ha trua datteren og sa hun ikke kom til å betale en krone pluss at jeg fikk masse annen kjeft. Dette mens barna mine hørte på. Jeg ble så sjokkert over denne oppførselen. Hun var så ufyselig og slem...Dette er takken for å være dumsnill.Huttetu...Blir så oppgitt...Er det flere som har støtet bort i slike mennesker? Hva gjorde dere? Hva tror dere får folk til å bli slik?

Skrevet

uff og uff, for ett menneske!!! vel, det viser seg desverre gang på gang at det lønner seg ikke å være snill... gir man lillefingen tar de hele hånda, armen og mer til...

vet ikke hvor langt du vil komme med tanke på at dere ikke hadde kontrakt, men ville absolutt tatt et møte for å høre hvordan dere ligger an.... og ja, helt enig i at hun ikke bør slippe unna... dere stillte jo virkelig opp gjennom en vanskelig tid! prøv å få dokumentert det dere kan, evt overføringer fra henne osv.... vise at de har komt med en mnds gjennomrom osv slik at dere har noe å vise til, at hun faktisk bodde der og betalte da osv.

lykke til:) må si fra hvordan det går hos forliksrådet!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Takk for det, så snilt:) Blir så sjokkert over hvordan folk har hjerte til oppføre seg slik...puh

Skrevet

Nei FY for et vemmelig menneske!! Hun høres helt utrolig manipulerende ut... Så vemmelig for deg / dere!!

Nei IKKE la dette menneske slippe unna med dette.

Eg støtter deg Nordavind!!

Stor trøste klem fra

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Så koselig en støtte Tinemor 09...Man blir jo helt satt ut av slike folk. Føler seg så liten og mislykket...Lurer på hva som fører til at folk blir så fæle:(

Skrevet

Det som jeg synes er rart er at man som ungdom innbiller seg at voksne mennesker er modne, kloke og tar rette valg og så blir man voksen selv og innser at det finnes like mange tullinger som voksne også!!

Jeg har endel slike historier:

En gang leide jeg og venninna mi hos ei sær dame. Da vi flyttt ut av leiligheten, kidnappet hun sykkelen til venninna mi fordi hun ville vi skulle betale tre mnd husleie. Det var bare en måneds oppsigelse. Samma dama ringte meg midt på natta etter at jeg hadde flytte og beskyldte meg for å ha stjålet hekledukene hennes. Og maaange andre rare ting hun fant på.... Rare dama.. Hun var lærer også.. Hjelpe meg. Stakkars elever..

Jeg er blitt kjeftet på i svømmehallen av en dame som mente jeg ikke svømte rett. Jeg var ikke helt symmetrisk med linjene på bunnen av bassenget og hun hadde irritert seg en hel time før hun sa i fra...

En annen dame kjeftet på meg og venninna mi fordi vi tok pauser fra svømmingen for å prate. Vi sto ikke i veien for noen. Hun svømte på andre siden men hun ble visstnok forstyrret av praten vår sp hun klarte ikke svømme...

En gang fikk venninna mi kjeft av en dame på kafe da vi var på vei til å gå ut. dattera hennes slo seg vrang og nektet å ta på klær. Hun hylte og venninna mi tok barnet under armen og masjerte mot døren, da en dame ved et bord lute på om hun kunne være så snill å få den hylungen til å tie still. Det forstyrret lørdagskaffen hennes, nemlig...

Eeeeh.. Vi var på vei ut...

Blir like overrasket hver gang voksne mennesker tillater seg å korrigere andre, jeg...

Skrevet

Du har vært utsatt for en dame uten folkeskikk og oppdragelse og du vet nå hvor dattera hennes har det i fra.

Jeg har ingen andre gode råd til deg enn å absolutt ikke ta det til deg, og at det er de som taper på dette og ikke du - du vet KARMA !! :)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Kjære kjøtt...blir helt oppgitt jeg...så mange rare folk?!! Å få kjeft for å ikke svømme symetrisk med linjene på bunnen av bassenget...? Gurimalla..Nesten litt komisk vettu

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Takk for støtte og trøst makka pakka. Så koselig å få støtte her inne. Blir nesten så rørt at jeg blir får litt tårer i øya her...(litt hormonell og gravid serru) hehe...Ja, det beviste jo litt for meg hvordan datteren har blitt som hun har blitt da i det minste....puh

Skrevet

Tanken slo meg: Denne jenta, kanskje hun lever et litt dobbeltliv. Ikke sikkert moren, familie etc vet at hun har hatt problemer. For du skriver at dere hjalp henne pga problemer, at hun slapp unna dep osv. Det sier meg at jenta ikke har så mye penger. Kan det være mulig at hun dekker over seg selv med å servere moren en annen historie?

For helt ærlig mener jeg at et hvert normalt oppegående menneske ikke kjefter folk som er snille og hjelper barna deres i en tung tid huden full....

Sånn bortsett fra det har jeg fått kjeft av vilt fremmede folk på gata bla fordi jeg gikk unna hunden til en kar (han blei sint fordi jeg var redd for hunden hans hehe)

Skrevet

Vi leier ut flere hus og leiligheter, og vil bare si at det har INGENTING å bety om du har kontrakt eller ikke...Gå videre med saken!

Skrevet

Herregud ja, så mye rare og ekle folk det finnes!

Jeg har også opplevd å være dumsnill og blitt lurt trill rundt eller blitt svikta:( Skal ikke gå inn på hva det var.

En litt gøyal hendelse for noen år tilbake, var at jeg og ei venninne ble stoppet på gaten av ei eldre dame som kjeftet på oss fordi vi ikke hadde flettet opp håret vårt! Vi hadde langt hår begge to, og hun mente vi var så fussete og uflidd med håret flagrende sånn:)

Huff, håper at det ordner seg for deg Nordavind! Skikkelig dårlig gjort av henne, hun burde skjemmes!

Skrevet

Ble til de grader skjelt ut av en trikkesjåfør engang. Absurd opplevelse.

Grunnen var at jeg skulle kjøpe en enkeltbilett og bare hadde 200-lapp (ikke noe sted å veksle, hadde tatt ut i minibank for å betale og 200 var minste man kunne ta ut)

Husker ikke hele skyllebøtta men jeg var ihvertfall en bortsjemt drittunge som ikke hadde forståelse for hva penger var. Skulle jeg ikke være student? Og dermed fattig? Og så var 200 det minste jeg hadde? Jeg levde på mamma og pappa, som i følge han hadde ræva full av penger, ungdomen nå til dags osv osv osv Han var heeeelt psyko, brølte meg i ansiktet og avslutta med å kalle meg en vesktant-fitte (*knegg* jeg er sunnmøring)

Jeg pleier ikke å være typen som lar noen tråkke meg på tærne, og klarer stort sett å bite bra i fra meg. Men jeg ble bare stående å måpe, noe av det rareste jeg har vært med på.

Snakk om dårlig dag på jobben liksom

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Nei, guri så mye rart!?

Må bare innrømme, selv om det er litt slemt at det er litt trøstende og lese at andre har hatt litt kjedelige episoder også:\

Når man får en slik skjellebøtte med veldig lite rom til å forsvare seg, blir man jo sittende igjen med en følelse om at kanskje det er jeg som er litt dum. Utrolig godt å se at ingen her mener det her da:)

Stor klem til dere:)

Skrevet

Mannen min og jeg blei skjelt ut etter noter på et senter nede i byen, en lørdags formiddag.Mannen min bar vår da 1 månde gamle baby i armene, for å få henne til å rape før vi la henne i vognen. Den eldste som da var 20månder satt i vognen,(søsken vogn) i sete sitt og sov med hode på skakke. Denne ukjente damen roper å skriker, om at hun skal annmelde oss til barneverne for barnemisshandling, Vi kom til å miste ungene våres, vi var dårlige foreldre osv hele denn leksa. Grunnen var at hun eldste sov med hode litt på skakke, slik som dusin unger gjør....Vi var vist umenneskelige som kunne la henne sove slik ... I samme åndedrag sier hun hvor fin ungen var og ville bort å stryke den sovende ungen på kjaken. Da freste mannen at hun burde gå. Og spørte hva hun hadde fått i seg .Hun rygget unna en meter, og noen ungdommer geleidet henne ut av senteret. Og da oppløste folkemengden seg, som hadde stått og sett på det hele. Jeg var så satt ut at jeg omtent bare sto og måpet...

Skrevet

Jeg hadde smekket igjen døra om jeg hadde vært deg for dette har ikke morra no med, datteren hennes er myndig nå å da får hun stå for sine egne feil å ikke løpe til mor

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Hørtes ut som en psykiatrisk pasient hun som kjeftet dere ut pga barna. hærlighet:(...Ja hun som leiet hos oss er 34 år og sender mammaen sin. Jeg lå lenge i natt etter jeg hadde lagt meg og tenkte på alt jeg burde sagt tilbake, som jeg ikke fikk fram. Jeg sa bare dumme meningsløse ting..huff...kom liksom ikke til ordet heller vettu.

Skrevet

å herre,en dame på 34 år som holder på sånn og får mora si til å kjefte på dere for det? gå videre med saken sier jeg.

jeg ble kjeftet på når jeg ventet ved bussen og snakket med samboer på telefonen,hun av en eller en annen grunn hylte til meg om "dagens ungdom er fa1skap,ja jeg snakker til deg!!du tror du er så mye bedre,sånne som deg skaper problemer!!" og sa noe mer men fikk ikke med meg alt. må nevne at jeg tror hun har alkohol problemer eller no..

Skrevet

Rare dame. Kjenner til den å sitte oppe hele natten og tenke over hva man skulle ha svart tilbake. Hvorfor kommer man ikke på slike ting der og da?

Jeg er konduktør så jeg har opplevd flere ganger at voksne folk kjefter. I begynnelsen ble jeg helt satt ut. Kunne ikke skjønne at noen kunne oppføre seg slik.

Etterhvert lærte jeg meg å lukke ørene for de som står og kjefter og heller lytte til de som klarer å snakke som vanlige høflige folk.

Skrevet

Jeg ble kjeftet ut av en taxisjåfør en gang. Var en skikkelig ekkel opplevelse. Han ble sint for at jeg ikke skulle kjøre mer enn en kort tur og han skulle jo leve av dette. (Grunnen til at jeg bestilte taxi for kun en kort tur var at jeg var syk og hadde tung bagasje jeg skulle ha med meg). Han kjeftet og smelte hele veien og jeg ba flere ganger om at han skulle slippe meg av, men det nektet han.

Var faktisk så ekkelt at da jeg kom meg ut av taxien var jeg helt på skjelven og ble stående å gråte. Skal sies at dette er noen år siden og at jeg var 19 år og nettopp hadde flyttet til Oslo.

Ringte og klaget til taxiselskapet etterpå og de skulle finne ut hvem det var slik at han fikk en reprimande. Og sjefen hans ringte og beklaget situasjonen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...