Gå til innhold

Gruer meg til utskraping

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det e inge kul med utskrapning men det kommer gå helt fint!!

Vet inte om du varit med om det tidigare el inte men ta med dej tidningar el en bok, blir lätt väntetid å det e inte så mycke man kan göra när man ligger där.

Säj ifrån när du kommer dit att du är rädd sjukhus, man får ett lugnande medel innan de kör dej på operationstua å det gör dej lite "full"/avslappnad, jag va rädd denna gången å fick då en lite större dos!

Vet hur förfärligt det e dagen innan man ska dit men en tröst är att när du vaknar upp så är du ett steg närmare att det är över. E skönt å kunna va lessen över det som hänt utan att gruva sej för utskrapningen.

Du kan be om att få prata med läkaren efter om du har några frågor.. Försök få till en kontroll om en vecka, bara för att se att allt är ute!! De brukar inte vilja ge detta men e värt det så masa lite!

Massa massa lycka till.. kommer gå helt fint=)

Kram

Jeg hadde utskrapning i dag! Vet ikke om de gjør det likt alle steder.. men jeg kan jo fortelle hvordan min opplevelse var..

Følte meg godt ivaretatt hele tiden. Sykepleiere var stadig innom rommet jeg lå på, for å høre hvordan det gikk, ingen visste nøyaktig tidspunkt for når jeg skulle inn (var veldig fullt, så jeg ble tatt innimellom..) Når jeg endelig var på operasjonsstue, så var jeg så nervøs at hele benken ristet.. De ga meg først smertestillende intravenøst, deretter noen siste kontrollspm før de sa at "nå sovner du straks. Vi skal ta godt vare på deg". Det er bra, sa jeg.. og rakk å blunke en halv gang. Så våknet jeg opp en stund etter (på oppvåkningen). En sykepleier ga meg et glass vann, som jeg lengtet etter, og siden har jeg vært i bra form!! Hadde egentlig forventet en del smerter etterpå, men var bare bittelitt øm i magen. Etterpå måtte jeg være litt til observasjon. Måtte spise og drikke litt, se at jeg sto støtt på bena og at jeg klarte å gå på toalettet uten problemer. Deretter fikk jeg reise hjem. Nå i kveld har jeg det kjempebra, er lettet og er strålende fornøyd med hvordan alt gikk. Tror jeg kunne klemt alle som har vært involvert.. hehe.

Det går helt sikkert strålende for deg og i morgen og jeg ønsker deg masse lykke til!! :-)

Tusen takk for gode ord. Jeg fikk beroligende av legen min idag i stikkpilleform slik at jeg kan ta en slik fra morgenen av. Jeg har time 0910, så jeg tror det ikke blir så mye venting siden jeg hadde ultralyden idag og skal på dagkirurgi imorgen.

Ble litt lettere til sins nå, men synes det var tungt å ta de 2 pillene ikveld og liksom ende det som allerede er endt. Hadde begynt å glede meg til å bli mamma igjen og i uke 8 så alt fint ut.

Håper jeg slipper å være på sykehuset så lenge.

Vi skulle egentlig til London imorgen, men håper forsikringen dekker utgiftene vi har hatt med det. Mannen fikk tur av meg i julegave og nå må vi avlyse og det synes jeg også er så trist.

Fikk ikke så godt inntrykk av legen og sykepleieren på gynekologen i Fredrikstad, så jeg håper de er bedre og mer forståelsesfulle i Sarpsborg. Var utsatt for en frov voldtekt i 2000, og minnene fra den har begynt å komme bare med tanken på å ligge der uten klær.

Dette tok de ikke hensyn til i Fredrikstad sist gang jeg var gravid heller i tillegg til at jeg har ME (kronisk utmattelsessyndrom) så det skal så lite til før jeg blir helt sengeliggende. Utrolig at noen leger ikke hører på hva pasientene har å si.

Men takk igjen for at dere forklarte meg, kjenner meg som sagt litt roligere nå.

Er jo for sent å svare noe mer nå... men jeg rakk aldri å føle meg så "naken". Hadde på sykehusskjorta hele tiden.. og hadde teppe over meg ellers, helt til jeg sov.

Jeg håper de har tatt ekstra godt vare på deg, siden du har den historien du har og at du etterhvert, når du orker, svinger innom disse sidene og forteller hvordan det har gått..

:-)

Det gikk veldig bra idag, de lot meg sovne helt i vanlig liggende stilling før de ordnet resten selv med å ta beina i den gyn stolen. Og det var bra, jeg våknet og kom meg fort til hektene. Synes det gjør litt mer vondt enn menssmerter, men har fått smertestillende og velger å ta de i dag.

Jordmor jeg har gått til håper at jeg kan klage Gyn på Fredrikstad sykehus slik at de kan ta det opp på personalmøter.

En ting jeg har bestemt meg for er å søke Riksen neste gang med tanke på min historie og jeg orker ikke flere arrogante møter med leger nå etter 18 år i helsevesenet.

Godt de var snille meg meg idag da :-) Tusen takk for det dere har skrevet, det roet meg veldig bra ned.

Annonse

...sitter her og gruer meg til min utskrapning i morgen! "diagnosen" er BO, men selv lurer jeg på om det kan være svangerskap utenfor livmoren...skal finne ut av det i morgen!

Gråter og så lei meg.... I morgen er det virkelig slutt!

På fredag (den 13.!!!) skulle vi inn på UL for å sjekke hvorfor jeg hadde små og ubetydelige blødninger (var da i min 13.uke) på papiret etter toalettbesøk...Fikk da slengt i trynet (av verdens verste gynekolog!!!) at livmoren var tom, utskrapning blir mandag!!!

Gråt hele den fredagen, sambo og....gråt meg i søvn den natten.....

våknet opp på lørdag og gikk en laang tur med hundene, og fikk tilbake mestringsfølelsen og motet! :)

Idag er jeg nedfor igjen, gråter og er så lei meg på vegne av alle oss som får en slik beskjed på UL....

Kan ikke forestille meg hvor tungt det må være for prøvere å få slike beskjeder etter mange ganger/år med prøving....Ufattelig!!!!

Vet ikke hva jeg ville med innlegget......måtte bare skrive noe......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...