mammaigjen!! Skrevet 11. mars 2009 #1 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei. Etter at du hadde den første utskrapingen sist gang, hva hva grunnen til å du måtte til ny utskraping? Var det mye rester, hadde du mye symptomer på at ting ikke var slik det skulle? Grunnen til at jeg spør er at nå er det to uker siden utskrapingen og jeg får fortsatt positiv graviditetstest. Er ekstremt trøtt og sliten (slik jeg alltid er når jeg går gravid) og derfor lurer jeg på om alt er slik som det skal. Etter utskrapingen i oktober kom jeg utrolig fort til hektene og det gjør jeg altså ikke denne gangen (Litt bekymret:() Var det slik for deg sist gang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139787947-achievinghar-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-deg/
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 11. mars 2009 #2 Del Skrevet 11. mars 2009 Hej!! Uff e så trist å läsa om alla som mister, e så många av oss!! Till din fråga, ja du vad hände sist? Jag hade utskrapning på en lördag å bestämde mej för att testa verje lördag tills testen va negativ.. Hade även en timme hos smedstagyn. 2 uker etter där hon såg en blodbremme (vad nu detta är) på 11mm detta menade hon va normalt å ville komma ut av sej själv. Fick ingen mens å testade fortfarande positivt 5 uker etter min utskrapning. Ullevål menade det va normalt å ny kontroll hos smedsta visade att blodbremmen blitt till 9mm. När jag tog test 6 uker senare var den negativ å jag trodde då att mensen skulle komma.. 11 uker senare så hade jag fortfarande inte fått min mens å fick då tvingat (ja för detta va ju så normalt) till mej en ultralyd på Ullevål. Där såg de att jag hade rester på 3 x 3 cm, inte 9mm!! HCG va då på 13.. fick ny utskrapning å två dagar efter det var HCG på 0 å 4 uker etter detta fick jag min mens tebax! Va så inne på en hysteroskopi 6 uker etter det igen å då fjernet de lite rester som hade kapslat in se i livmodern min. Jag mådde psykiskt dåligt hela denna perioden å kan därför inte säja om jag va trött pga resterna (vilket vore naturligt då kroppen min va gravid 3mnd efter utskrapning).. Jag märkte inte av mina rester förutom det att mensen inte kom.. Är du orolig så ring sjukhuset å be om kontroll.. jag ska in på kontroll imorgon å om det är rester så skall dessa fjernes med hysteroskopi till stede! Har du mistet i MA el SA? Hoppas du kommer dej snart.. är ju inte konstigt om du är trött å sliten, du har ju gått igenom en stor sorg!! Sänd gärna ett pm om du vill prata! Kram Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139787947-achievinghar-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-deg/#findComment-139788254
mammaigjen!! Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mars 2009 Takk for svar! Vet ikke om det har noe for seg, men tenkte jeg skulle ta en tur til fastlegen og prøve å forklare litt,måle hcg nivået og så kanskje hun kan henvise meg videre på en etterkontroll/ ul på sykehuset. Det var en MA/BO tvillingsvangerskap jeg hadde denne gangen.Det som kan gjøre at ting tar tid kan rett og slett være at jeg har ikke vært borte fra jobb en eneste dag (jobber bare 60 % da), og har vel prøvd å tenke minst mulig på dette og "kjøre på" som vanlig med jobb, tre barn og alt som hører med. To graviditeter på et halvt år sliter på, slik kjenner vel du det også. Jaja, skader vel ikke å smøre seg med litt tolmodighet heller:) Håper alt ordner seg enklere for deg denne gangen da! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139787947-achievinghar-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-deg/#findComment-139789530
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 11. mars 2009 #4 Del Skrevet 11. mars 2009 Ja då kan jag förstå om du är sliten. själv har jag varit sjukskriven i 7 dagar, kände jag behövde lite tid till å ligga på soffan å gråta ut!! Va på jobb första dagen idag å det va tufft.. imorgon ska jag på kontroll å hoppas att det är positivt å att allt är ute. har varit på 6 ultralyd på Ullevål å varje gång har det varit trista nyheter, börjar bli lite lei känner jag. Skall försöka å få kontroll på Riksen nästa gång jag blir gravid.. får frysningar bara jag kommer in på Ullevål! Ta hand om dej å ta några dagar fri om du känner att du behöver det!! Kram kram Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139787947-achievinghar-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-deg/#findComment-139789721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå